در گفت وگو با مدیر عامل شركت پست مطرح شد

تحولی در جهت گیری پست

تحولی در جهت گیری پست نیو وبلاگ: تغییر جهت گیری پست در زمان حاضر موضوعی می باشد كه بارها از سوی مدیران پستی مطرح و بر آن تاكید گردیده، چراكه با توجه به وظایف و ماموریتهای جدید امروزه دیگر پست نامه جای خود را به پست لجستیك و تجارت الكترونیك داده است و باید پست ایران نیز به این سمت و سو حركت نماید.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، امروزه نیازهای مشتری متحول شده و به دنبال سهولت دسترسی به خدمات از طریق اپلیكیشن موبایل، شفافیت اطلاعات، كاهش قیمت تمام شده و كیفیت بالای خدمات است. در نتیجه اگر پست نتواند خودش را با خواسته ها ونیازهای مشتریان تطبیق دهد از گردونه رقابت حذف خواهد شد.بر این اساس، وزیر ارتباطات هم بارها تاكید كرده كه در دولت "تدبیر و امید" نگاه به پست كاملاً نسبت به قبل تغییر كرده و نیاز به توجه ویژه در تدوین برنامه های بخش پست در برنامه ششم توسعه وجود دارد كه می تواند، راهبرد پست برای افزایش ترافیك و درآمد و همچنین زمینه سازی برای تحول زیربنایی این بخش مهم ارتباطی و انتخابش به عنوان پیشخوان دولت الكترونیك باشد.مدیر عامل شركت پست ایران هم در این باره در گفت وگو با ایسنا با بیان اینكه جهت گیری پست در دنیا از پست نامه ها به سمت كالا و اسناد رفته است و پست نامه ها به جهت الكترونیكی شدن نامه ها كاهش پیدا می كند اما به جای آن كالا و اسناد افزایش می یابد اظهار كرد: اگر تا دیروز برای خرید كالا باید به فروشگاه مراجعه می كردیم، امروز از طریق موبایل خرید خود را انجام می دهیم كه از طریق پست حمل می شود، درباره اسناد هم همین طور است؛ درخواست دسته چك، پاسپورت یا سند ماشین همه از طریق پست انجام می شود.مدیرعامل شركت پست در ادامه خاطرنشان كرد: پست هایی موفق هستند كه این فضا را خوب درك و بر مبنای آن زیرساخت های خود را تامین كرده باشند. متاسفانه پست ایران در این زمینه عقب است. ما به سرعت قصد داریم زیرساخت ها را متناسب با این جهت گیری تغییر دهیم.وی با بیان اینكه امروزه یكی از سرویس های مهم پست های دنیا تجارت الكترونیكی، داده های كلان و سرویس های مالی است كه در حقیقت مكمل هم هستند، افزود: ما در پست ایران هم به همین سمت حركت می كنیم. به همین دلیل باید از جهت فكری و فرهنگی این نگاه را در مجموعه خود ایجاد كنیم كه به این سمت برویم و دوم زیرساخت های متناسب با این رویكرد را اتخاذ كنیم كه رویكردها و سرمایه گذاری های خاص خود را دارد.
نقش پست در تجارت الكترونیكمدیرعامل شركت پست با تاكید بر نقش پست برای انتقال كالا در تجارت الكترونیكی بیان كرد: پست باید وظیفه انتقال كالا در تجارت الكترونیك شركت هایی كه می خواهند شبكه توزیع در كشور راه بیندازد را به عهده بگیرد. شركت های خرید و فروش آنلاین در حال حاضر عمده كالاهایشان را به ما می دهند. با وجود این هنوز در سایر شهرهای بزرگ نتوانستیم به خواسته آنها پاسخ دهیم و آنها خودشان كار توزیع را انجام می دهند.مهری با بیان اینكه شركت های خرید و فروش می خواهند سریع تر به پول خود برسند و در زمانی كوتاه كار توزیع را انجام دهند، اظهار كرد: این فضا در پست در حال آماده شدن است؛ اگر بتوانیم زیرساخت ها را فراهم كنیم، آنها هم شبكه توزیع خود را تعطیل خواهند كرد. این شركت ها به توسعه بازار و موضوعاتی مانند كالا و فروش و زیرساخت های شبكه های الكترونیكی خود فكر می كنند، نه بحث توزیع.معاون وزیر ارتباطات با تاكید بر نقش پست برای انتقال كالا در تجارت الكترونیكی و ضمن اشاره به عقب ماندگی در این زمینه، اظهار كرد: پست باید این زیرساخت ها را ایجاد كند تا شركت ها به این سمت بیایند كه توزیع شان را از این طریق انجام دهند و به دنبال توسعه بازار و زیرساخت های شبكه های الكترونیكی باشند.مدیرعامل شركت پست با بیان اینكه ایجاد شبكه های موازی برای هیچ كس اقتصادی نیست، گفت: زیرساخت ها هنوز فراهم نیست. بنابراین شركت پست باید این زیرساخت ها را ایجاد كند و شركت ها به این سمت بیایند كه توزیع خود را از این طریق انجام دهند. بدین ترتیب هم برایشان اقتصادی می شود و هم سرعتی كه می خواهند در پست فراهم می شود. پست در حال سرعت دادن به فعالیت های خود است تا بتواند به نیاز مشتریان پاسخ دهد.

 

1396/05/15
13:45:22
5.0 / 5
5645
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی