با استفاده از سلول های پوست موش ها صورت گرفت

بشر یك گام به درمان ام اس نزدیك تر شد

بشر یك گام به درمان ام اس نزدیك تر شد نیو وبلاگ: پژوهشگران انگلیسی در بررسی اخیر خود، از سلول های پوست برای درمان ام.اس در موش ها استفاده كردند.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از مدیكال نیوز تودی، ممكن است به مدد پژوهش جدیدی كه چگونگی به كار رفتن سلول های پوست شخص را برای ترمیم صدمه عصبی ناشی از بیماری نشان می دهد، یك گام به درمان شخصی سازی شده ˮتصلب بافت چنگانهˮ (ام اس) نزدیك تر شده باشیم.

در این بررسی، دانشمندان ˮدانشگاه كمبریجˮ (University of Cambridge) در انگلستان، سلول های پوست موش های بزرگسال مبتلا به ام.اس را گرفتند و سپس آنها را دوباره به صورت ˮسلول های بنیادی عصبیˮ (NSCs)برنامه ریزی كردند.

این ˮسلول های بنیادی عصبی تحریك شدهˮ (iNSCs)كه به مایع مغزی نخاعی این جوندگان پیوند زده شدند، توانستند التهاب را كاهش دهند و صدمه وارد شده به ˮسیستم عصبی مركزیˮ (CNS)را ترمیم كنند.

دكتر ˮاستفانو پلوچینوˮ (Stefano Pluchino)از ˮبخش علوم اعصاب بالینیˮ (Department of Clinical Neurosciences) دانشگاه كمبریج و نویسنده ارشد این پژوهش باور دارد راهبرد آنها، درمان امیدواركننده ای را برای ام.اس و دیگر بیماری های عصبی عرضه می دهد.

ام. اس، یك بیماری عصبی پیشرفته است كه تخمین زده می گردد بیش از 2.3 میلیون انسان را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است.

با اینكه دلایل اصلی ام. اس نامعلوم باقی مانده است، این باور وجود دارد كه ˮیك واكنش غیرعادی سیستم ایمنیˮ عامل آن باشد. چنین واكنشی، به التهاب در سیستم عصبی مركزی می انجامد كه باعث صدمه به غلاف میلین یا ماده چرب محافظ فیبرهای عصب می گردد.

در نتیجه، فیبرهای عصبی صدمه می بینند. این موضوع، باعث مختل شدن نشانه دهی عصبی و به كار افتادن نشانه های عصبی ام.اس همچون مور مور شدن صورت یا اندام ها و مشكلات حركت، تعادل و هماهنگی می گردد.

یافته های این پژوهش، به تازگی در مجله ˮ Cell Stem Cellˮ به چاپ رسید.




1396/12/06
15:40:36
5.0 / 5
4354
تگهای خبر: پژوهش , دانشگاه , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی