محققان دانشگاه كیس وسترن مطرح كردند؛

احتمال افزایش حملات قلبی در بیماران مبتلا به التهاب روده

احتمال افزایش حملات قلبی در بیماران مبتلا به التهاب روده نیو وبلاگ: محققان دانشگاه ˮكیس وسترن ریزروˮ به رابطه میان ˮبیماری التهابی رودهˮ (IBD)و حمله قلبی پی برده و متوجه شده اند احتمال حمله قلبی در افرادی كه مبتلا به بیماری التهابی روده هستند، بیشتر است.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، ˮبیماری التهابی رودهˮ(IBD)، فرایندی است كه شامل انواع بیماری های مزمن دستگاه گوارش، همچون بیماری ˮكرونˮ(Crohn's disease) و ˮكولیت زخمیˮ (ulcerative colitis) می گردد و با افزایش شیوع، به میلیون ها فرد در سراسر جهان صدمه می زند.

در یك مطالعه جدید محققان دریافتند افرادی كه مبتلا به بیماری التهابی روده هستند، خطر مبتلا شدن به حمله قلبی در آنها بیشتر است.

در این تجزیه و تحلیل بزرگ، سوابق پزشكی 17.5 میلیون بیمار ارزیابی شد كه بیش از200 هزار نفر از آنها مبتلا به بیماری التهابی روده بودند.

در كل داده ها نشان دادند كه بیماران مبتلا به بیماری التهابی روده، دو برابر بیشتر از بیمارانی كه به بیماری التهابی روده مبتلا نبودند، از حملات قلبی رنج می برند.

ˮمحمد اِس پنوارˮ (Muhammad S. Panhwar) نویسنده ارشد این تحقیق در دانشگاه ˮكیس وسترن ریزروˮ می گوید: بیماران جوان تر در حدود 9 برابر خطر مبتلا شدن به حمله قلبی بیشتری در مقایسه با همسالان خود در گروه سنی مشابه كه مبتلا به بیماری التهابی روده نبودند، داشتند و همینطور این خطر با افزایش سن كاسته می شود.

پنوار معتقد می باشد پزشكان باید هرگونه نشانه ای از بیماری قلبی، مانند درد قفسه سینه در بیماران مبتلا به بیماری التهابی روده به خصوص در بیماران جوان را جدی بگیرند.

این مطالعه در روز یكشنبه 11 مارس 2018 در شصت و هفتمین نشست سالانه انجمن كاردیولوژی كالج آمریكا عرضه خواهد شد.




1396/12/12
23:45:50
5.0 / 5
4543
تگهای خبر: دانشگاه , محقق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی