وقتی رعد و برق به كمك كامپیوتر های كوانتومی می آید

وقتی رعد و برق به كمك كامپیوتر های كوانتومی می آید نیو وبلاگ: دانشمندان با شعار اگر نمی توانی چیزی را در طبیعت مطالعه كنی، آن را در آزمایشگاه بساز، پرده از راز حباب های نوری نادر كه هنگام رعد و برق به چشم می آیند برداشتند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، كره های نوری رعد و برق كه حباب های روشنی از نور در طول رعد و برق هستند، با وجود دهها سال مطالعه، همچنان مرموز باقی مانده اند. اما چطور باید آن را در یك آزمایشگاه شبیه سازی و مطالعه كرد؟

محققان یك "اسكیرمیون"(skyrmion) كه یك شبه ذره در یك میدان مغناطیسی مصنوعی است، تولید كردند كه برانگیختن میدان مغناطیسی مصنوعی آن، میدان های الكتریكی و مغناطیسی حباب نورانی رعد و برق را شبیه سازی می كند.

این گروه یك میدان مغناطیسی را به یك چگالی بوز-اینشتین(حالتی از ماده برای گاز بوزون كه تا دمای نزدیك صفر مطلق خنك می شود)، در یك محفظه تولید شده از روبیدیوم اعمال كرد تا اتم ها را در امتداد سطح حباب نور بچرخاند و همینطور درون آن پیچ و تاب بخورند.

به نظر پیچیده می رسد و واقعا هم پیچیده است، اما منجر به یك مزیت روشن شد: شما می توانید تصاویر فوری و لحظه ای از گاز بگیرید و كار ساختار درونی آن را بررسی كنید.

البته این امر می تواند به شناخت رفتار حباب نور رعد و برق كمك نماید، همینطور می تواند برای نسل بعدی كامپیوتر ها و محاسبات مفید باشد.

رایانه های كوانتومی با وجود محیط بیرونی، باید یك حالت منسجم را حفظ كنند و از آنجائیكه "اسكیرمیون ها" می توانند بدون از دست دادن خواص خود تغییر شكل دهند، می توانند برای دستگاه های كوانتومی ایده آل باشند.




1396/12/15
14:21:20
5.0 / 5
4640
تگهای خبر: دانشمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی