محققان دانشگاه كمبریج:

احساسات با استفاده از ژن منتقل نمی شوند

احساسات با استفاده از ژن منتقل نمی شوند نیو وبلاگ: محققان دانشگاه كمبریج با مطالعه خاستگاه ژنی برخی از رفتارهای اجتماعی انسان دریافتند كه احساسات یك مفهوم قابل یادگیری است و با استفاده از ژن ها منتقل نمی شوند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از تلگراف، در این مطالعه كه از نظر تعداد شركت كنندگان در حوزه ژنتیك در جایگاه نخست قرار دارد، برای نخستین بار مشخص شد كه تنها 10 درصد از احساسات انسان به ژن ها وابسته است.

نتیجه این تحقیقات نشان داده است كه بخش قابل توجهی از خصوصیت ها و توانایی های اجتماعی و احساسی انسان در طول فرایند حضور در اجتماع فرا گرفته می گردد و در واقع فاكتورهای احساسی انسان در فرایند تربیت و محیط تشكیل می شوند.

وارن وارییر، دانشجوی دكتری دانشگاه كمبریج و مسئول این مطالعه اظهار داشت: این سری از تحقیقات صرفا با هدف شناسایی همان بخش اندك تاثیرات ژنی در بروز احساسات و رفتارهای انسان شروع شده است.
وی در ادامه اضافه كرد: ما بر این باوریم كه خصوصیت های رفتاری یك نفر از هر 10 نفر تحت تاثیر مستقیم ژن ها قرار دارد، اما همان 10 درصد هم از نظر چیرگی در انتقال صفات مهم است و حتما باید مورد بررسی قرار گیرد.
محققان دانشگاه كمبریج برای كسب اطمینان از صحت نتایج این تحقیق، اطلاعات ژنی 46 هزار مشتری یك مركز خدمات ژنتیك را بررسی كردند. سپس از هر یك از شركت كنندگان تقاضا كردند تا با تكمیل یك فرم نظرسنجی مربوط به احساسات، در تكمیل بانك اطلاعاتی این مطالعه همكاری كنند.
محققان در ادامه نتایج نظرسنجی را با شاخص EQ یا هوش هیجانی بررسی كردند تا در نهایت به سهم ژن ها در بروز فاكتورهای احساسی پی ببرند.



1396/12/22
22:19:44
5.0 / 5
4249
تگهای خبر: اطلاعات , تحقیقات , دانشگاه , محقق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی