ساخت تراشه ای كه می تواند اندام های مصنوعی بدن را در خود ذخیره كند

ساخت تراشه ای كه می تواند اندام های مصنوعی بدن را در خود ذخیره كند نیو وبلاگ: دانشمندان دانشگاه ˮام آی تیˮ، تراشه ای ابداع نموده اند كه می تواند تا 10 اندام انسانی را در خود ذخیره كند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، دانشمندان دانشگاه "ام آی تی" (MIT)، ابزاری ابداع نموده اند كه شاید تحولی در روش آزمایش دارو در آینده تولید كند.
این ابزار كه تراشه ای به ابعاد یك كاغذ است، می تواند تا 10 اندام انسانی مصنوعی را در خود جای دهد.
تفاوت بارز این ابزار جدید با دیگر ابزار از این دست، شبیه سازی چگونگی تاثیر دارو بر چندین اندام بدن است.
به گفته دانشمندان دانشگاه ام آی تی، پلتفرم های ریزسیال شناسی، انواع گوناگونی از سلول های انسانی را در این ابزار جای می دهند و سپس، برای شبیه سازی جریان خون، مایعی را میان آنها جاری می كنند.


این اندام ها از توده های پلاستیكی تولید شده اند كه شامل محفظه هایی برای جایگزینی یك "سیستم میكروفیزیولوژیكی" (MPS) هستند و محفظه های گوناگونی دارند كه امكان جریان مایع را فراهم می كنند تا سیستم گردش خون، شبیه سازی شود.
هم چنین، این ابزار، علاوه بر پمپ آبی كه زیر این پلتفرم قرار گرفته، یك منبع آب دارد كه تبخیر را محدود و رطوبت را حفظ می نماید.
آخرین نسخه این ابزار می تواند سلول های 10 اندام گوناگون همچون كبد، ریه، روده، مغز، قلب، پانكراس، كلیه، پوست و ماهیچه اسكلتی را تركیب كند.
با وجود این ابزار، دانشمندان قادر هستند علاوه بر پخش دارو، جریان تبادل مولكولی را به دقت كنترل كنند.
این تراشه، قابل استفاده مجدد است و در بررسی دانشگاه ام آی تی، تا چهار هفته ثابت بود.
"لیندا گریفیث" (Linda Griffith)، از نویسندگان این پژوهش اظهار داشت: یكی از مزیت های این پلتفرم این است كه ما می توانیم آن را در مقیاس بالا و پایین قرار دهیم و به آن شكل های متفاوتی ببخشیم.



1396/12/25
17:41:02
5.0 / 5
4415
تگهای خبر: دانشگاه , دانشمند , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی