دیتاسنتر جدید آمریكایی

دیتاسنتر جدید آمریكایی به گزارش نیو وبلاگ شركت اپل قصد دارد یك دیتاسنتر جدید واقع در ایالات آیووای آمریكا تولید نماید كه به ارائه سرویس های بهتر از سوی این شركت كمك بسزایی خواهد نمود.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، بر اساس اطلاعات وب سایت venturebeat، شركت اپل اعلام كرده است كه پروژه ساخت این دیتاسنتر از اوایل سال آینده میلادی آغاز خواهد شد و تا سال ۲۰۲۰ به شبكه آنلاین آن می پیوندد.
بنابر اعلام این غول تكنولوژی آمریكایی، هزینه پروژه ساخت دیتاسنتر اپل ۱.۳۷۵ میلیارد دلار برآورد شده است. این پروژه كه در زمینی به وسعت ۳۷ هزار متر مربع انجام خواهد شد، پیش بینی شده كه حداقل ۵۰ شغل ایجاد خواهد كرد. البته تیم كوك بعنوان مدیر اجرایی اپل و كیم رینولد، فرماندار ایالت آیووا بر این باورند كه پروژه دیتاسنتر صدها شغل ایجاد خواهد كرد اما تاكنون هیچ رقم دقیقی را اعلام نكرده اند.
این دیتاسنتر به كاربران در آمریكای شمالی اپلیكیشن هایی مانند سیری، اپ استور و iMessageرا ارائه می دهد كیم رینولد عنوان كرده است كه این پروژه بزرگترین و پیشرفته ترین دیتاسنتر شركت اپل خواهد بود.
فیس بوك هم در هفته گذشته از ساخت یك دیتاسنتر جدید در ایالت اوهایو به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار خبر داده بود و هم اكنون می توان گفت در كنار مایكروسافت، فیس بوك و گوگل، شركت اپل چهارمین غول تكنولوژی در آمریكاست كه در آیووا دیتاسنتر می سازد.
اپل در گذشته اعلام كرده بود كه كه قصد دارد تمامی انرژی مورد نیاز این دیتاسنتر را از منابع انرژی تجدیدپذیر و پاك نظیر انرژی های بادی و خورشیدی تامین كند و تاكنون نیز توانسته در پروژه های قبلی خود به هدف مورد نظرش دست یابد.
كیم رینولد در حاشیه یك كنفرانس خبری خطاب به اپل خاطر نشان كرد: ما از شما برای آنكه به سایر غول های تكنولوژی مستقر در این منطقه با هدف تقویت جایگاه آیووا با استفاده از اقتصاد دانش بنیان خود پیوستید، استقبال كرده و كمال تشكر را داریم.
دیتاسنتر جدید اپل و كمك های مالی این شركت سبب خواهد شد سرمایه و پول های بسیاری به این منطقه جذب شود.
دلیل آنكه شركت های تكنولوژی به ایالت آیووا گرایش پیدا كرده اند، موفقیت صنعت انرژی های تجدیدپذیر و پاك در آیووا است چرا كه طبق گفته كیم رینولد، در سال گذشته بالغ بر ۳۶.۶ درصد از برق این ایالت را انرژی های بادی تشكیل داده است. تیم كوك هم عنوان كرده كه قرار است دیتا سنتر جدید اپل بطور ۱۰۰ درصدی از انرژی های تجدید پذیر استفاده كند. همچنین هموار بودن سطح زمین های ایووا، از آن در قبال طوفان و زمین لرزه محافظت كرده است.
در حال حاضر اپل دارای دو فروشگاه در ایالت آیووا بوده و با چندین تأمین كننده محلی نظیر شركت M۳ در شهر ناكس‎ویل همكاری دارد كه قطعات مورد نیاز همانند صفحه نمایش آیفون و آی پد را تولید می‎كند. اپل دیتاسنترهای دیگری هم در ایالت های دیگری همچون نوادا، اورگِن، كارولینای شمالی، كالیفرنیا و آریزونا در سراسر آمریكا داراست.

 

1396/06/05
17:47:02
5.0 / 5
5810
تگهای خبر: تكنولوژی , اپل , سرور , مایكروسافت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی