سنسوری كه مراقب غذای شماست!

سنسوری كه مراقب غذای شماست! نیو وبلاگ: دانشمندان آمریكایی موفق شدند سنسوری ابداع كنند كه غذای مصرف شده را بررسی می كند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از مدیكال نیوز تودی، دانشمندان دانشكده مهندسی " دانشگاه تافتس" (Tufts University) در آمریكا، با قرار دادن یك سنسور روی دندان، راهی برای بررسی دقیق غذایی كه می خوریم، طراحی نموده اند.
از آنجا كه دانشمندان می دانند رژیم غذایی، عامل بسیار مهمی در سلامتی است، به نوع غذا، مقدار و زمان خوردن آن، توجه زیادی نشان می دهند.
با وجود این، روش های مورد استفاده فعلی برای كنترل رژیم غذایی، كاملا مورد اطمینان نیستند و تلاش های گوناگون برای ردیابی داده های رژیم غذایی از داخل دهان هم به سرعت با شكست رو به رو شده اند، زیرا دهان یك محیط نسبتا خصمانه برای تكنولوژی است.
اما شاید ابداع جدید دانشمندان دانشگاه تافتس بتواند راه حلی برای این مشكل عرضه نماید. آنها یك سنسور بی سیم طراحی نموده اند كه اندازه آن، فقط دو میلی متر مربع است و به سطح دندان متصل می گردد.
این سنسور می تواند با قرار گرفتن در دهان، اطلاعاتی درباره مصرف نمك، گلوكز و الكل عرضه نماید و همینطور قادر به تشخیص مواد شیمیایی و مغذی است.
لایه بیوشیمیایی این ابزار، قادر به جذب مواد مغذی است و دو لایه بیرونی از جنس طلا هستند. تركیب این سه لایه، موج هایی را در طیف رادیواكتیو تولید می كند؛ برای مثال هنگام تماس با نمك، خصوصیت های الكتریكی آن تغییر می كنند و فركانس رادیویی متفاوتی عرضه می دهند. به این ترتیب، سنسور می تواند مواد غذایی را كه به دهان وارد می شوند، تشخیص دهد.
اطلاعات كامل در مورد این سنسور، بزودی در مجله " Advanced Materials" به چاپ خواهد رسید.



1397/01/04
22:26:02
5.0 / 5
5014
تگهای خبر: اطلاعات , دانشگاه , دانشمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی