با حمایت مالی دارپا انجام می شود؛

تشخیص بیماری با اپلیكیشن جدید موبایلی

تشخیص بیماری با اپلیكیشن جدید موبایلی به گزارش نیو وبلاگ یك نرم افزار كه از سنسورهای گوشیهای هوشمند برای كنترل سلامت استفاده می نماید، با حمایت مالی ˮوزارت دفاع آمریكاˮ(Pentagon) توسعه یافته است.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، آینده ای را تصور كنید كه در آن میكروفن گوشی هوشمندتان می تواند به صورت خودكار به شما اخطار دهد كه آیا دچار حمله قلبی شده اید یا خیر.

این برنامه جدید برای "پنتاگون" طراحی شده است تا آنها سلامت سربازان در میدان جنگ را پیگیری كنند.

این نرم افزار از داده های دوربین ها، سنسورهای نور، گام شمار، سنسورهای اثر انگشت و دیگر حسگرها برای ارزیابی بیماری استفاده می نماید.

با كمك مالی "آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفتهٔ دفاعی" (DARPA)این فناوری نظامی احیانا در آینده ای نه چندان دور در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

شركت امنیت سایبری "كریپتووایر"(Kryptowire)، واقع در ویرجینیا، مبلغ 5.1 میلیون دلار را برای توسعه این برنامه اعطا كرده است.



این برنامه از میكروفن گوشیهای هوشمند، برای نظارت بر سلامت سربازان استفاده خواهد نمود و همینطور نشانگر زیستی اولیه بیماری ها را هم شناسایی خواهد نمود.

هدف از توسعه این برنامه این است كه پیش از آنكه پزشك بیمار را ویزیت كند، شناسایی علائم بیماری توسط این برنامه صورت گیرد.

"جی استنلی"(Jay Stanley) تحلیل گر "اتحادیه آزادی های شهروندی آمریكا"(ACLU) اظهار داشت: اگر شما در حال فعال كردن میكروفن تلفن شخصی هستید، این امر هشدارهای زیادی به دنبال خواهد داشت. افراد دوست ندارند كه شخصی توسط میكوفن زندگی شخصی آن ها را كنترل كند. ازاین رو این برنامه باید تحت كنترل شدید قرار گیرد.

در حال حاضر درك و ارزیابی آمادگی یك سرباز برای مبارزه، توسط تیم پزشكان صورت می گیرد.

اكنون این كار با كمك تجهیزات پزشكی پیشرفته مانند "الكتروكاردیوگرام"(EKG) و سایر وسایل پزشكی تخصصی انجام می گردد. با این حال، این روش ها اغلب بسیار گران هستند.

بنابراین این برنامه می تواند بعنوان یك برنامه مناسب برای پیگیری سلامت بدن و ارزیابی آمادگی استفاده گردد.

محققان به دنبال استفاده از داده های جمع آوری شده سنسورهای گوشیهای هوشمند برای فعال كردن الگوریتم های مخصوص بوجود آمده برای تجزیه و تحلیل اندازه گیری ها هستند.



 

1397/01/28
15:03:12
5.0 / 5
5520
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی