فضاپیمای دراگون از ایستگاه فضایی به زمین بازمی گردد

فضاپیمای دراگون از ایستگاه فضایی به زمین بازمی گردد نیو وبلاگ: فضاپیمای ˮدراگونˮ متعلق به شركت فضایی اسپیس ایكس طی یك بازگشت 43 ساعته، بیش از 1800 كیلوگرم نتایج آزمایشات و تحقیقات را به زمین می آورد.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، فضاپیمای "دراگون" اسپیس ایكس در نهایت بعد از چند روز تاخیر به دلیل شرایط نامساعد آب و هوا، با نزدیك 2 تن از نتایج تحقیقات تكمیل شده و قطعات تعویضی ایستگاه فضایی بین المللی كه می تواند برای سایر مأموریت های اكتشافی استفاده شود، در حال بازگشت به خانه است.

این فضاپیما بیش از یك ماه در ایستگاه فضایی بین المللی بود و تداركات و امكانات لازم برای تحقیقات را برای محققان ساكن این ایستگاه تامین كرد.

"دراگون" به تلاش "اسكات تینگل"، مهندس پرواز كه نظارت بر جداسازی و بازگشت این فضاپیما را بر عهده داشت، از بازوی رباتیك ایستگاه فضایی رها گردید.

اسپیس ایكس در سال های اخیر پرتاب های موشك قابل توجهی داشته است، اما بازگشت امروز فضاپیمای "دراگون" با عنایت به بار سنگینی كه حمل می كند، یكی دیگر از آزمون های مهم برای این شركت است.

فضاپیمای "دراگون" هم اكنون تنها فضاپیمای ارسال محموله به ایستگاه فضایی بین المللی است كه قادر به بازگشت به زمین است.

این دومین سفر "دراگون" به ایستگاه فضایی(ISS) بود كه از موشك قابل بازیابی "فالكون9" و از ایستگاه نیروی هوایی كیپ كاناورال در فلوریدا پرتاب شد.

آزمایشاتی كه توسط این فضاپیما به زمین می آیند، طیف گسترده ای را پوشش می دهند. چند مورد از این آزمایشات نشان داده است كه چگونه برخی موجودات با زندگی در فضا ارتباط برقرار می كنند و تعاملشان با زندگی در فضا چگونه است.

همچنین یك آزمایش خاص شامل زیستگاه هایی برای موش ها توسط محققان ساكن ایستگاه فضایی بوجود آمده است كه ناسا می خواهد موش ها و جوندگان را به فضا ببرد تا ببیند بدن آنها در اثر زندگی در فضا چه تغییراتی می كند.

همچنین نتایج آزمایش آزمایشگاه "Fruit Fly" به زمین بازمی گردد. تیم تحقیقاتی ایستگاه فضایی در این آزمایش بررسی كرد كه چگونه مگس میوه حاوی بیش از 75 درصد بیماری های انسان است.

بنابراین این آزمایش برای درك اینكه چگونه فضا بر سیستم ایمنی مگس میوه تأثیر می گذارد، حیاتی بود. بعد از بازگشت به زمین، این تحقیق می تواند در چگونگی آماده سازی سیستم ایمنی بدن فضانوردان برای ماموریت های فضایی همچون ماموریت های قریب الوقوع مریخ، نقش حیاتی داشته باشد.

همچنین یك قطعه از محموله بازگشتی، ربات فضانورد موسوم به "Robonaut" است كه به همراه پروژه های پژوهشی دیگر به خانه بازمی گردد.

"Robonaut" عضو رباتیك خدمه ناسا در ایستگاه فضایی است و در حالیكه در ابتدا به نظر ایده خوبی بود، اما برای تیم مشكل ساز شد و تصمیم به بازگرداندن آن گرفتند.

این ربات در روشن شدن در حالت چرخش در مدار و چند مورد دیگر مشكل داشت كه در نهایت آنها به این نتیجه رسیدند كه باید به خانه بازگردد تا آن را تعمیر كنند.

ناسا اعلام نمود زمانی كه فضاپیمای "دراگون" به سلامت فرود بیاید، اسپیس ایكس آن را اعلام می كند.

آژانس فضایی آمریكا تصریح كرد كه این فرود پخش زنده نخواهد شد.




1397/02/16
13:36:43
5.0 / 5
4834
تگهای خبر: تحقیقات , ربات , رباتیك , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی