اعطای مدرك دكترای افتخاری به فضانورد ناسا

اعطای مدرك دكترای افتخاری به فضانورد ناسا نیو وبلاگ اعطای مدرك دكترای افتخاری به فضانورد ناسا


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از تك تایمز، یكی از فضانوردان ناسا به نام "اندرو فیوستل"(Andrew Feustel) كه هم اكنون در "ایستگاه فضایی بین المللی"(ISS) مستقر است، موفق شد مدرك دكترای افتخاری خویش را از "دانشگاه پردو" (Purdue University) آمریكا دریافت كند.
فیوستل، مدرك كارشناسی خویش را از بخش علوم زمینی، هوایی و سیاره ای و مدرك كارشناسی ارشد خویش را در رشته ژئوفیزیك از این دانشگاه دریافت كرده است.
فیوستل، یكی از شش سرنشین "اكسپدیشن 55"(Expedition 55) بود كه حدود 250 بررسی علمی را انجام دادند. وی در 23 مارس با فضاپیمای "سایوز ام اس-08 " (Soyuz MS-08) به ایستگاه فضایی بین المللی رسید و حود پنج ماه دیگر به زمین باز خواهد گشت.
همچنین، فیوستل، یك فضانورد كارآزموده است. او به رغم داشتن ترس از ارتفاع، 42 ساعت از كار خود در فضا را بیرون از فضاپیما گذراند. هفتمین كار فیوستل كه در ماه مارس و بیرون از ایستگاه فضایی بین المللی انجام شد، نصب یك آنتن ارتباطی بی سیم، جایگزین كردن دوربین های باكیفیت و برداشتن لوله های كهنه از اجزاء خنك كننده بود.


دانشگاه پردو، این مدرك افتخاری را در جشن فارغ التحصیلی بهار كه روز جمعه 11 مه در محوطه این دانشگاه برگزار شد، به فارغ التحصیلان خود اعطا كرد.
سنت مراسم فارغ التحصیلی این است كه رئیس دانشگاه، كلاه مراسم را روی سر فردی كه فارغ التصیل شده بگذارد اما از آنجائیكه هنوز فیوستل در آزمایشگاه در حال گردش در 250 مایلی بالای زمین حضور دارد، این مراسم با تغییراتی همراه شد. "اسكات تینگل" (Scott Tingle)، از فضانوردان ناسا و همكار فیوستل، بیرون از ایستگاه فضایی بین المللی ایستاد و كلاه را روی سر او قرار داد.
"میچ دنیلز" (Mitch Daniels)، رئیس دانشگاه پردو اظهار داشت: برپایه سنت همیشگی این دانشگاه، فرد فارغ التحصیل شده باید در مراسم حضور داشته باشد اما به علت حضور فیوستل در ماموریت، مقامات دانشگاه تصمیم گرفتند در این مورد استثنا قائل شوند. علاوه بر این، چنین تغییری، یك روش جالب و منحصربه فرد برای یادآوری این روز به خصوص خواهد بود.
دنیلز اضافه كرد: تشویق فیوستل از جانب ملت ما به خاطر علم و اكتشافات وی در فضا، مایه افتخار ماست.



1397/02/23
15:39:14
5.0 / 5
4325
تگهای خبر: دانشگاه , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی