آرشیو ویكی پدیا به كره ماه ارسال می شودبعلاوهتصاویر

آرشیو ویكی پدیا به كره ماه ارسال می شودبعلاوهتصاویر نیو وبلاگ: یك سازمان غیراتفاعی می خواهد آرشیو اطلاعات دانشنامه آزاد موسوم به ویكی پدیا را تا سال 2020 به كره ماه برساند.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ورج، "بنیاد ماموریت آرچ"( The Arch Mission Foundation) بعنوان یك بنیاد غیرانتفاعی می خواهد آرشیوی از دانش بشریت را به فضا بفرستد.

این بنیاد امیدوار است كه تا سال 2020، میلیون ها صفحه از ویكی پدیا را به ماه ارسال نماید.

این بنیاد در حال برنامه ریزی برای ارسال یك كتابخانه از مقالات ویكی پدیا به ماه است. "بنیاد آرچ" اعلام نموده است كه می خواهد میلیون ها مقاله را به فضا ارسال نماید و آنها را بر روی ورق های فلزی كه از موی انسان نازكتر هستند، حك كنند.

آنها ادعا می كنند كه می توانند میلیون ها صفحه را در یك بسته كوچكتر از یك CD معمولی ارسال نمایند.



"بنیاد آرچ" در سال 2015 با هدف تولید آرشیو فرهنگ بشریت در مكان های مختلف در سراسر جهان به منظور آگاهی بخشی به مردم در مورد فضا بوجود آمد.

"نووا اسپیواك"، بنیانگذار بنیاد اظهار داشت: ما از این پروژه برای بایگانی تمدن انسانی در اطراف منظومه شمسی استفاده می نماییم تا یك پشتیبان اطلاعات دائمی از تمامی دستاوردهای فرهنگی و علمی داشته باشیم. ازاین رو یك نسخه از دانش ما، هنر ما، زبان ما، تاریخ ما و همه چیزهایی كه ذهن انسان تولید كرده است، در فضا موجود خواهد بود.

آرشیوهای فضایی دارای توان بالقوه بقای میلیون ها تا میلیاردها سال در فضا هستند و ممكن است تنها بقایای تاریخ بشری باشد.

"بنیاد آرچ" با استارتاپ فضایی "آستروباتیك"(Astrobotic) همكاری خواهد نمود تا آرشیو را به ماه بفرستد.



"آستروباتیك" مشتاق است كه هر چه زودتر نخستین سرویس را به ماه تحویل دهد. این شركت نوپا هم اكنون در حال توسعه یك سیستم تحویل روباتیك بین زمین و ماه و همینطور یك ناوگان از كاوشگرهایی است كه می توانند در سطح ماه حركت كنند.

اولین ماموریت این شركت فضایی این است كه در اواسط سال 2020 یك فرودگر با نام "پرگرین"(Peregrine) را توسط یك موشك "Atlas V" به ماه بفرستد. این سفر همانی خواهد بود كه صفحات كوچك فلزی ویكی پدیا را به همراه خواهد داشت.



"جان تورنتون" رییس "آستروباتیك" می گوید: شگفت انگیز است كه ماموریت ما دانش بشری را برای میلیون ها سال به فضا می سپارد. این كتابخانه قمری نه تنها حاوی دانش و فرهنگ بشر خواهد بود، بلكه نخستین مأموریت تجاری به ماه هم خواهد بود.

البته این نخستین قطعه از اطلاعات نیست كه بنیاد آرچ به فضا می فرستد.



در اوایل سال جاری، این بنیاد هر سه جلد كتاب معروف "اسحاق آسیموف" را كه روی دستگاه های ذخیره سازی دیجیتالی كوچك بارگذاری شده بود، به همراه خودروی تسلا رودستر كه عازم مریخ شد، توسط موشك "فالكون هوی" شركت اسپیس ایكس به اعماق فضا فرستاد.






1397/02/30
15:27:07
5.0 / 5
4883
تگهای خبر: اطلاعات , روبات , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی