تحقیقات جدید نشان می دهد؛

بشر تنها یك صدم درصد از حیات روی زمین را تشكیل می دهد، در ازای هر انسان ۷۵۰۰ گونه گیاه وجود دارد

بشر تنها یك صدم درصد از حیات روی زمین را تشكیل می دهد، در ازای هر انسان ۷۵۰۰ گونه گیاه وجود دارد نیو وبلاگ: سرشماری امری رایج در تمام كشورهای دنیا است. بر این اساس محققان تصمیم گرفتند كه از تمامی گونه های موجود روی كره زمین سرشماری كنند تا تعداد هر گونه را دریابند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از تك تایمز، هم اكنون ۷.۴ میلیارد انسان روی كره زمین زندگی می كنند كه این تعداد تنها یك صدم درصد از حیات در سراسر كره زمین را تشكیل می دهند.
این در شرایطی است كه ۸۲ درصد از موجودات زنده روی كره زمین را گیاهان تشكیل می دهند. این بدان مفهوم است كه معادل هر انسان ۷ هزار و ۵۰۰ نوع گیاه موجود است.
علی رغم این درصد كم كه نشان دهنده حیات انسان ها روی زمین است، ما سبب شده ایم كه ۸۳ درصد از حیات وحش و نزدیك به نیمی از گیاهان از بین برود.
در ۵۰ سال اخیر حدودا نیمی از حیوانات روی كره زمین از بین رفته اند.
"باكتری ها" هم ۱۳ درصد از حیات روی زمین را تشكیل می دهند.
به عبارتی موجودات غیر گیاهی روی كره زمین تنها ۵ درصد از حیات روی كره خاكی را شامل می شوند.
در این تحقیقات همینطور دریافتند كه درواقع ۶۰ درصد از تمام پستاداران را احشام تشكیل می دهند و انسان ها تنها ۳۶ درصد از كل پستانداران را در بر می گیرند و تنها چهار درصد از پستانداران در حیات وحش زندگی می كنند.
دو نكته كلیدی راجع به این پژوهش وجود دارد. اول اینكه گیاهان درصد بسیار زیادی از حیات را تشكیل می دهند. دوم این كه این تحقیقات نشان داده است كه انسان ها چه حجم گسترده ای از منابع طبیعی را استفاده می نمایند كه این مطلب شامل استفاده انسان از حیوانات و گیاهان است.
نتایج این تحقیق در مجله "Proceedings of the National Academy of Sciences" منتشر گردید.



1397/03/01
20:04:56
5.0 / 5
4613
تگهای خبر: تحقیقات , محقق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی