شناسایی مدار عصبی كه باعث اضطراب می گردد

شناسایی مدار عصبی كه باعث اضطراب می گردد نیو وبلاگ: دانشمندان علوم اعصاب ˮآزمایشگاه CSHLˮ یك مدار عصبی را در آمیگدال، (محل پردازش احساسات مغز) شناسایی كرده اند كه این مدار باعث اضطراب می گردد.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از مدیكال اكسپرس، محققان نقش حیاتی مولكولی به نام "دینورفین"(dynorphin) را دریافته اند. این ملكول می تواند بعنوان یك هدف برای درمان اختلالات در رابطه با اضطراب همچون اختلال استرس بعد از سانحه(PTSD) باشد.

اگر چه ترس و اضطراب متمایز هستند، اما این دو همیشه دنباله رو یكدیگر هستند و اضطراب حدودا همیشه به دنبال تجربیات ترسناك به وجود می آید. با این حال، تجربه های بسیار ترسناك، می تواند منجر به سطح ناسالم اضطراب و یا اختلالات اضطرابی شود. اختلالات اضطرابی رایج ترین اختلالات هستند و در حدود 18 درصد از جمعیت بالغ ایالات متحده مبتلا به این اختلالات هستند.

مطالعات پیشین نشان می داد كه دو ناحیه در آمیگدال مركزی و "هسته نوار انتهایی"(BNST) پاسخ كوتاه مدت و دراز مدت به انواع مختلف محرك های تهدید كننده را هماهنگ می كند. پروفسور "بو لی" می گوید: آنچه كه ما نمی دانیم مدار اصلی و مكانیزم های سلولی این نواحی است كه كنترل اضطراب را بر عهده دارند.

آمیگدال مركزی اتصالات شدیدی را با هسته نوار انتهایی بوجود می آورد. به جهت اینكه بدانیم چه اتفاقی برای این اتصالات در طول اضطراب رخ می دهد، محققان یك نوع خاص از نورون به نام SOM+ را به علت پپتیدهایی كه به آن "سوماتواستاتین"(somatostatin) گفته می شود، دستكاری كردند.

تحقیقات پیشین لی نشان داد كه نورون های SOM+ برای یادگیری پاسخ های ترس لازم است. محققان ژن Erbb4 در نورون های SOM+ را از بین بردند. این ژن با اختلالاتی نظیر اختلال دوقطبی و اسكیزوفرنی مرتبط می باشد.

"ساندرا ارنس"(Sandra Ahrens)، یكی از محققان این مطالعه اظهار داشت: آزمایش های انجام شده نشان داد هنگامی كه Erbb4 از سلول های SOM+ در آمیگدال مركزی حذف شد، موش ها دچار اضطراب شدید شدند. محققان برای پی بردن به مكانیزم پشت این اضطراب، یك مدار كه بین آمیگدال مركزی و هسته نوار انتهایی است را ردیابی كردند.

لی اظهار داشت: نتایج مطالعات ما نشان داد كه دینورفین می تواند اضطراب را مهار كند و ازاین رو می تواند یك هدف سلولی برای درمان افزایش اضطراب ناشی از استرس باشد.




1397/03/11
23:52:06
5.0 / 5
4629
تگهای خبر: دانشمند , درمان , محقق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی