حفظ درختان با استفاده از یك مجموعه DNA

حفظ درختان با استفاده از یك مجموعه DNA نیو وبلاگ: دولت نروژ در نظر دارد برای پیشگیری از قطع غیرقانونی درختان، از یك مجموعه داده برپایه DNA استفاده كنند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از نیویورك تایمز، نقشه برداری هایی كه سالانه انجام می شوند، كاهش روزافزون جنگل ها را در سراسر جهان نشان می دهند.
با شیوع نگرانی درباره این موضوع، فعالان محیط زیست، پروژه ای را برای ابداع یك مجموعه داده از درخت "افرای درشت برگ" در ساحل غربی آمریكا شروع كرده اند. هدف نهایی این پروژه، استفاده از DNA برای مقابله با بازار سیاه فروش چوب در كشورهای گرمسیری است كه درختان آنها به صورت غیرقانونی قطع می شوند.
"مگان پاركر فورنی" (Meaghan Parker-Forney)، پژوهشگر ارشد این پروژه اظهار داشت: ما بافت برگ را از درختان افرای موجود در كالیفرنیای جنوبی و بریتیش كلمبیا به دست می آوریم.


این مجموعه DNA، یك پروژه آزمایشی برای دولت نروژ است كه با سرمایه گذاری مشترك "سازمان جنگلداری ایالات متحده آمریكا"(USFS) صورت می گیرد. دولت نروژ در نظر دارد كارآمد بودن این مجموعه داده را در كشورهایی مانند اندونزی یا پرو كه قطع غیرقانونی درختان در آنها شایع تر است، بررسی كند.
فعالان محیط زیست امیدوارند امكان استفاده از این مجموعه داده در موارد قانونی هم وجود داشته باشد. تاكنون، چندین نفر از مردم آمریكا با استفاده از این پایگاه داده، به قطع غیرقانونی درختان متهم شده اند. نشانگرهای ژنتیكی می توانند قطع درخت از یك منطقه حفاظت شده را نشان دهند.
جمع آوری نمونه های DNA ساده است. داوطلبان به صورت آنلاین آموزش داده می شوند و از یك اپلیكیشن برای ثبت اطلاعات در این زمینه استفاده می نمایند.
داوطلبان این پروژه، دو دوره كوتاه آموزشی را به صورت آنلاین می گذرانند. این دوره ها و آزمون پایانی آنها، داوطلبان را علاوه بر جمع آوری و ذخیره نمونه ها، برای شناسایی محیط قرار گرفتن درخت هم آماده می كنند.
ابداع كنندگان این پروژه در نظر دارند طرح مشابهی هم با جمع آوری DNA حیوانات انجام دهند. آنها امیداوارند با این كار، از به خطر افتادن حیات وحش هم جلوگیری نمایند.



1397/04/02
22:55:56
5.0 / 5
4320
تگهای خبر: آنلاین , پروژه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی