محققان كره ای:

اگر احساس جوانی می كنید، مغز سالم تری دارید

اگر احساس جوانی می كنید، مغز سالم تری دارید نیو وبلاگ: محققان كره ای معتقدند اگر فردی خود راپیرتر از سن واقعی اش می پندارد، باید در شیوه زندگی خود تغییر تولید كند و افرادی كه خویش را جوان تر از سن واقعی شان می دانند، بدن و ذهن سالم تری دارند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ساینس آلرت، مغز انسان پیچیده ترین عضو بدن است و عصب پژوهان همه به این نتیجه رسیده اند كه نیم كره های مغز دقیقا چه فعالیتی می كنند و مسئولیت چه وظایفی را بر عهده دارند. ولی بقیه موارد در رابطه با مغز هنوز یك راز باقی مانده است.
این در شرایطی است كه سالم و جوان نگه داشتن مغز امری حیاتی می باشد.
بر مبنای مطالعات جدیدی كه در مجله "journal Frontiers in Ageing Neuroscience" انتشار یافته است، راز دیگری كه می تواند سبب جوان نگه داشتن مغز شود، مربوط به ذهنیت انسان ها است.
"جینیونگ چی" از محققان دانشگاه ملی سئول ارتباط بین سن واقعی و سنی كه افراد تصور می كنند را بررسی كرد.
وی به همراه همكارانش، ۶۸ فرد سالم كه رده سنی آن ها بین ۵۹ تا ۸۴ سال بود را بررسی كرد و با انجام اسكن مغزی "ام.آر.آی"( MRI)، میزان ماده خاكستری را در نقاط مختلف مغز آنها مورد تحلیل و بررسی قرار دادند.


همینطور در این تحقیق، شركت كنندگان سوالاتی راجع به سن خود جواب دادند و پاسخگوی این سوال هم بودند كه احساس می كنند جوان تر از سن واقعی خود هستند یا پیرتر.
افرادی كه گفتند جوان تر از سن خود احساس می كنند، در تست های هوش نمره بهتری كسب كردند.
همینطور این افراد سالم تر بوده و احتمال ابتلای آن ها به افسردگی كمتر بود.
"جیینیونگ چی" اظهار كرد، ما دریافتیم افرادی كه احساس جوانی می كنند، خصوصیت های ساختاری یك مغز سالم و جوان را دارا هستند.
این محققان همینطور دریافتند، افرادی كه پیرتر از سن خود احساس می كنند، روند پیری مغز آن ها بیشتر است.
این در شرایطی است كه افرادی كه جوان تر از سن واقعی خود احساس می كنند، خویش را بیشتر درگیر فعایت های ذهنی و فیزیكی می كنند و زندگی بهتری دارند كه باعث سلامت مغز آن ها می گردد.
چی ادامه داد، اینكه افراد پیرتر از سن واقعی خود احساس می كنند، نشانه ای برای تغییر در سبك زندگی آن ها است و بهتر است این افراد اقدامات لازم برای مراقبت بهتر از سلامت مغز خویش را به كار گیرند.




1397/04/18
15:47:52
5.0 / 5
5142
تگهای خبر: محقق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی