همكاری گوگل و سازمان ملل با یكدیگر

همكاری گوگل و سازمان ملل با یكدیگر نیو وبلاگ: گوگل و سازمان ملل برای بررسی تغییرات زیست محیطی همكار شدند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، امروز "گوگل" پروژه ای را در همكاری با "سازمان ملل متحد"( UN) افتتاح نمود كه در آن اطلاعات دقیقی از كشورها و سازمان های گوناگون عرضه خواهد شد تا اقدامات و برنامه های لازم برای پاسخ به تغییرات سریع زیست محیطی صورت گیرد.
هدف از عرضه این اطلاعات این است كه بیشتر كشورها با دسترسی آزاد به این اطلاعات ارزشمند، شاخص زیست محیطی "توسعه پایدار" را رعایت و دنبال كنند.
"اریك سولهیم"( Erik Solheim) سیاستمدار و دیپلمات نروژی كه هم اكنون مدیر اجرایی برنامه محیط زیست ملل متحد است، اظهار داشت: اگر بتوانیم این اطلاعات را به درستی به كار گیریم، تنها قادر به حل بزرگترین چالش های زیست محیطی در زمان خود خواهیم بود.
وی افزود، بخش محیط زیست سازمان ملل از این مورد بسیارخوشحال است كه در حال همكاری با گوگلی است، كه برترین ابزار جست وجوی آنلاین جهان است.
این همكاری منجر به پیشرفت و شناسایی مناطقی خواهد شد كه برای انجام اقدامات زیست محیطی لازم در اولویت هستند. درنهایت هم ما را یك گام به دنیای پایدار نزدیك تر خواهد نمود.
در راستایی برنامه كوتاه مدت این پروژه، "گوگل" روی اكوسیستم های آب شیرین مانند "كوه ها، "جنگل ها"، "تالاب ها"، "رودخانه ها" و "دریاچه ها" تمركز خواهد نمود.
گوگل با استفاده از تعداد زیادی پردازنده، نقشه های منطقه ای از این اكوسیستم ها تولید خواهد نمود. كشورها و سازمان های گوناگون می توانند از این تصاویر ماهوراه ای استفاده كنند و آمار مربوط به میزان تغییرات در این اكوسیستم ها را بیابند.
اهداف دراز مدت این پروژه هم برای حصول اطمینان از این مورد است كه این مطالب بعنوان یك منبع با دسترسی آزاد، در اختیار كشورها قرار بگیرند.
هم گوگل و هم سازمان ملل متحد امیدوارند كه این پروژه سبب پیشرفت در اهداف توسعه پایدار گردد.
گفتنی است، این برای نخستین بار نیست كه از تصاویر ماهواره ای برای بررسی تاثیرات فعالیت های انسانی روی محیط زیست استفاده می شود، ولی این پروژه یكی از بزرگترین آن هاست و همینطور امكان دسترسی آزاد به این اطلاعات هم امری بزرگ و مهم تلقی می گردد.


 

1397/04/26
15:38:19
5.0 / 5
4993
تگهای خبر: اطلاعات , پروژه , سیستم , گوگل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی