زندگی روی كره ماه

زندگی روی كره ماه به گزارش نیو وبلاگ سازمان فضایی ژاپن یك غار بزرگ زیر سطح كره ماه كشف كرده كه به تایید سازمان های فضایی آمریكا و روسیه می تواند برای ایجاد یك پایگاه انسانی در این قمر مناسب باشد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گاردین، هنوز با اینكه در سال 2017 هستیم هیچ چیز پیدا نشده كه بتواند انسان را برای همیشه از زمین بیرون ببرد.

ماه گذشته سازمان های فضایی روسیه و ایالات متحده آمریكا به طور مشترك اعلام كردند كه قصد دارند روی كلونی ماهواره ای همكاری كنند.



اما كشف امروز ممكن است این دیدگاه را به واقعیت نزدیكتر كند. آژانس فضایی ژاپن یك غار بزرگ در زیر سطح ماه پیدا كرده است كه به نظر می رسد نخستین منطقه برای یك پایگاه انسانی است.

كاوشگر سطح ماه و مهندسی ژاپن موسوم به "Selene" با استفاده از یك سیستم رادار كه برای كاوش سطح زیرین ماه طراحی شده، یك شكاف در زیر منطقه "مارویوس هیلز" كشف كرده است.

پس انجام بررسی های بیشتر، آژانس اكتشافات هوافضای ژاپن (Jaxa) به این نتیجه رسید كه این شكاف، 50 كیلومتر (31 مایل) طول با عرض 100 متر و پر از سنگهایی است كه ممكن است حاوی آب باشند.



آنها حدس می زنند كه این تونل بر اثر گذر گدازه ها در طول فعالیت های آتشفشانی 3. 5 میلیارد سال پیش به وجود آمده است.

"جونیچی هارویاما"، پژوهشگر ارشد "Jaxa" اظهار داشت: این غار كه احیانا توسط گدازه های آتشفشانی به وجود آمده، برای استقرار انسانی مناسب است.

وی اضافه كرد: این غار به علت شرایط حرارتی پایدار و توانایی محافظت از افراد و وسایل از برخورد اجرام آسمانی و پرتوهای كیهانی ممكن است بهترین كاندیدا برای پایگاه های قمری در آینده باشد. موقعیت این تونل زیرزمینی همینطور افراد را از تغییرات دمایی ناگهانی سطح كره ماه و اشعه ماورای بنفش خورشید محافظت می كند.



 

1396/07/28
00:13:07
5.0 / 5
4598
تگهای خبر: فناوری , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی