پروتئینی برای لاغری

پروتئینی برای لاغری به گزارش نیو وبلاگ یك نسخه مهندسی شده از پروتئین ˮGDF 15ˮ در حیوانات منجر به كاهش وزن در آنها شد. محققان همینطور ارتباطی بین افزایش سطوح پروتئین و میزان كلسترول پایین و سطح انسولین در خون مشاهده نمودند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از تك تایمز، یك نسخه از یك پروتئین مهندسی شده اما طبیعی در بدن حیوانات یافت می گردد كه سبب كاهش وزن آنها می گردد.
نوید داده شده كه از این پروتئین می توان در درمان معضل جهانی چاقی استفاده كرد.

پژوهشگران در یك مطالعه جدید توانایی نسخه مهندسی پروتئین "GDF 15" را در كاهش چاقی بررسی كردند. این پروتئین به طور طبیعی در بدن تولید می گردد و در فرایند متابولیك نقش دارد.

در مطالعات قبلی، افراد لاغر و حیوانات، دارای پروتئین بیشتری در بدنشان بودند. مطالعات دیگر هم نشان دادند كه تزریق "GDF15" به حیوانات می تواند منجر به كاهش وزن شود، اما این سبب می گردد كه بدن به سرعت پروتئین اضافی را پاكسازی كند.

برای رسیدگی به این موضوع، محققان بخشی از یك پادتن (آنتی بادی) را به پروتئین اضافه كردند، ازاین رو تزریق یك بار در هفته این پروتئین سبب می شد تا زمان بیشتری در بدن بماند و سبب كاهش وزن شود.
محققان گفتند كه سطوح بالاتر پروتئین مهندسی شده در بدن سبب كاهش وزن در حیوانات و همینطور كاهش كلسترول و انسولین در خون شده است. همینطور مشاهده شد كه علاقه حیوانات به مواد غذایی كم چرب افزایش پیدا می كند.

محققان توضیح دقیقی ندارند كه چگونه بالا رفتن سطح پروتئین در بدن سبب كاهش وزن می گردد. با این حال، آنها معتقدند كه این امر به ارتباط پروتئین با مسیرهای عصبی و شیمیایی مرتبط است.

حیوانات مورد آزمایش هم به احتمال زیاد به این دلیل وزن از دست می دهند كه پروتئین سبب می گردد آنها غذای سالم تر و همینطور كمتر بخورند.

یافته های این مطالعه می تواند راهی برای درمان چاقی باشد. با این حال، آزمایشات بیشتری از پروتئین های مهندسی شده مورد نیاز است تا مشخص شود كه آیا می تواند به طور موثر و ایمن توسط انسان استفاده شود یا خیر.

"یومی ژیونگ" یكی از محققان این مطالعه می گوید: شواهد نشان می دهند كه پروتئین GDF15 می تواند عامل موثری برای درمان چاقی و عوارض ناشی از آن باشد.

امروزه به بیماران چاق سفارش می گردد كه تحت عمل جراحی "باریاتریك" قرار بگیرند. هرچند این جراحی به طور موثر سبب كاهش وزن می شود، اما خطرناك، گران و غیر قابل برگشت است.

جراحی چاقی (bariatric surgery) یكی از درمان های چاقی است كه با استفاده از تكنیك های جراحی، اكثرا با روش های لاپاروسكوپی قابل انجام است.

افرادی كه شاخص توده بدنی (IBM) بین 25 تا 30 دارند، نیاز به جراحی نداشته و با رژیم غذایی مناسب و ورزش به وزن ایده آل خواهند رسید. اما افرادی كه BMI بالاتر از 30 دارند، انجام روش های لاپاروسكوپی و آندوسكوپی به آنها سفارش می گردد.

آمارهای مركز كنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده آمریكا نشان داده است كه بیش از یك سوم یا 36. 5 درصد بزرگسالان در این كشور دچار چاقی هستند.

این پژوهش در مجله "Science Translational Medicine" منتشر شده است.



 

1396/07/30
20:01:50
5.0 / 5
4517
تگهای خبر: محقق , تكنولوژی , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی