فرمان كنگره آمریكا به ناسا برای ساخت تلسكوپ های فضایی جدید

فرمان كنگره آمریكا به ناسا برای ساخت تلسكوپ های فضایی جدید نیو وبلاگ: ناسا تصمیم دارد برای مطالعه دقیق سیاره های فراخورشیدی، تلسكوپ های فضایی جدید و ابزار زمینی كارآمد بسازد.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، گزارش جدیدی كه توسط كنگره ایالات متحده آمریكا به تصویب رسیده است، دستور می دهد كه ناسا باید مجموعه ای جدید از ماموریت های فراخورشیدی را آغاز كند تا تعیین كند كه آیا نظیر منظومه شمسی وجود ندارد یا اینكه زندگی در جای دیگری از جهان وجود دارد.

گزارش آژانس ملی علوم، مهندسی و پزشكی با نام "استراتژی علمی سیارات فراخورشیدی" می گوید كه آژانس فضایی باید در تلسكوپ های فضایی و زمینی جدید سرمایه گذاری كند. این كار دانشمندان را قادر می سازد تا درباره طبیعت و تكامل سیارات در مدار دیگر ستارگان بیشتر بدانند.

ما در زمان رونق شكار سیاره های فراخورشیدی زندگی می نماییم. فضاپیماهای جستجوگر مانند تلسكوپ فضایی كپلر كه توسط دستگاه های زمینی پشتیبانی می شوند، هزاران سیاره را خارج از سامانه خورشیدی ما شناسایی كرده اند.

مشكل این است كه با اینكه ما موفق به پیدا كردن تعداد زیادی از سیارات جدید شده ایم، اما در مورد آنها چیز زیادی نمی دانیم و شناخت كمی از آنها داریم.

روش های مورد استفاده برای شكار سیاره های فراخورشیدی می تواند به ما بعضی از چیزهای اساسی در مورد آنها را بیاموزد، اما خیلی از جزئیات پنهان می ماند.

چیزی كه گزارش جدید نشان داده است این است كه یافتن سیارات شبیه به زمین و سایر ماموریت های پر اهمیت، نیاز به تصویربرداری مستقیم دارد. به عبارت دیگر، به جای اینكه فقط به تغییرات در منحنی نور در هنگام عبور سیاره فراخورشیدی از مقابل ستاره خود نگاه نماییم، نیاز داریم كه درست به آن سیاره نگاه نماییم و مشاهدات دست اولی از آن به دست بیاوریم، همانطور كه از سیاره های منظومه خورشیدی خودمان شناخت داریم.

كنگره برای انجام این كار از ناسا خواسته است كه به دنبال سرمایه گذاری در یك تلسكوپ فضایی پیشرفته جدید باشد تا با مشاهدات كلی در طول چندین سال، رد پایی از حیات در دنیاهای دیگر بیابد.

چنین تلسكوپی باید بتواند با استفاده از كرونوگراف یا سایه بان بر روی ایستگاه، بین تلسكوپ و ستاره گرفتگی مصنوعی تولید كند. این كار، مانع از اختلال نور ستاره در بازتاب سیاره می گردد و اجازه تصویربرداری مستقیم را می دهد.

نویسندگان این گزارش در نظر دارند كه این تصویربرداری تلسكوپی مستقیم، بعد از پرتاب تلسكوپ فضایی جیمز وب و با پرتاب تلسكوپ تصویربرداری عریض مادون قرمز "WFIRST" در اواسط سال 2020 محقق شود.

تلسكوپ WFIRST قدرتی برابر با تلسكوپ فضایی هابل اما میدان دید 100 برابری آن دارد.

علاوه بر تلسكوپ فضایی، این گزارش همینطور سفارش می كند كه بنیاد ملی علوم ایالات متحده(NSF) در آینده در پروژه های تلسكوپ غول پیكر ماژلان(GMT) و تلسكوپ سی متری(TMT) كه هم اكنون به ترتیب در جزایر هاوایی و شیلی در حال ساخته شدن هستند، بیشتر سرمایه گذاری كند.

این تلسكوپ ها با استفاده از طیف سنج ها به دنبال یافتن نشانه های اكسیژن آزاد در جو و سایر نشانه های حیات، امكان مطالعات متمركزتری از سیارات فراخورشیدی را فراهم می كنند.

هدف این است كه ابزارهای جدیدی كه بر روی تلسكوپ های بزرگ نصب شده و می شوند، با تخصیص مناسب بودجه، زمان رصد و همبستگی مشاهدات از مكان های مختلف به كشف اطلاعات جدید، به خصوص در اندازه گیری میزان جابجایی ستاره ها برای عرضه اطلاعات در مورد جرم و مدار سیاره ها كمك نماید.

این گزارش همینطور سفارش كرد كه تلسكوپ فضایی جیمز وب باید وقت خویش را به مشاهده اتمسفرهای سیاره های فراخورشیدی اختصاص دهد.




1397/06/19
14:53:26
5.0 / 5
4274
تگهای خبر: اطلاعات , پروژه , تلسكوپ , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی