تلاش گالیله برای فریب كلیسا در نامه 405 ساله!

تلاش گالیله برای فریب كلیسا در نامه 405 ساله! نیو وبلاگ: نامه ای كه اخیرا كشف شده است، نشان داده است كه توسط ˮگالیلهˮ ستاره شناس معروف نوشته شده است و در آن كوشیده تا اعتقادات علمی واقعی خویش را از مقامات مذهبی پنهان نگه دارد.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از هیستوری، شواهد جدید نشان داده است گالیله كه یكی از تاثیرگذارترین منجمان و ریاضیدانان تاریخ بوده، با چگونگی قبولاندن مطالعات خود در جو مذهبی زمان خود دست و پنجه نرم می كرده است.

گالیله كه یكی از بزرگترین نظریه پردازان نظریه مركزیت كوپرنیك بود كه می گوید سیاره ما و دیگر سیاره ها در منظومه شمسی به دور خورشید می چرخند، با فشار زیادی از جانب كلیسای كاتولیك رم روبرو شد. این نظریه در سال 1543 مطرح شده بود.

یك نامه هفت صفحه ای كه با حروف "G.G." امضا شده است، نشان دهنده نام گالیلئو گالیله در تاریخ 21 دسامبر 1613 است كه اطلاعات جدیدی در مورد اینكه چگونه تحت تاثیر فشار كلیسا برای تغییر نظر خود قرار گرفته، عرضه می دهد.

اگرچه چندین نسخه از این نامه وجود دارد، اما اصل آن اخیرا كشف شده است.

در این نامه تمام ویرایش های مفهوم دار گالیله را می بینیم كه كوشیده تا نظرات خویش را به كلیسای كاتولیك نزدیك كند تا كمتر در خطر باشد.

"سالواتوره ریكیاردو"، محقق دانشگاه برگامو، این نامه را در یك آرشیو در صورتی كه ماه گذشته در حال تحقیق در مورد موضوعی غیرمرتبط بود، پیدا كرد.

وی می گوید: نمی توانستم باور كنم كه نامه ای را یافته ام كه حدودا همه محققان فكر می كردند از بین رفته است و از یافتن آن ناامید شده بودند.

با توجه به حوادثی كه در این نامه وجود دارد، می توان درك كرد كه چرا این عصر، رنسانس نامیده شده است. رنسانس به مفهوم "تولد دوباره" است كه در هر حوزه از یادگیری و علم، تغییرات اساسی در ایده های قدیمی به وجود آمده است.

فشار این تغییر بر دوش برترین ذهن های آن زمان بوده است.

در نهایت، گالیله مجرم و مرتد شناخته شد و در سال های آخر زندگی اش محكوم به حصر خانگی شد.

البته داستان گالیله یك مورد غیر معمولی نیست. از لحاظ تاریخی، تغییر ایده در اشخاص علمی به دلایل سیاسی و اجتماعی حاكم به وجود آمده است.

آنچه كه اغلب دانشمندان برای آن جنگیدند، بیان ایده صحیح خود نبود، بلكه صرفا حق بیان عقیده و آزادی بیان بوده است. چون كه دانشمندانی كه بیشترین تاثیر را بر جهان گذاشته اند، ذهن كنجكاو و دید وسیعی داشته اند كه به آنها امكان داده است تا یك واقعیت جدید را بیان كنند.




1397/07/01
00:17:14
5.0 / 5
4537
تگهای خبر: اطلاعات , جهان , دانشگاه , دانشمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی