مهارت خواندن و نوشتن دختران بهتر از پسران است

مهارت خواندن و نوشتن دختران بهتر از پسران است نیو وبلاگ: طبق یك مطالعه جدید، مهارت خواندن و نوشتن دختران از سن ۱۰ تا ۱۸ سالگی بهتر از پسران است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، پژوهشگران بعد از بررسی نمرات آزمون چهار میلیون دانش آموز دبیرستانی آمریكایی و بعد از حدود سه دهه مطالعه و بررسی به این نتیجه رسیدند.
مطالعات پژوهشگران "دانشگاه گریفیت"(Griffith University) استرالیا نشان داده است كه به صورت عمده مهارت خواندن و سخن گفتن بعنوان مهارت های زنانه شناخته شده است و این به آن معنا است كه پسران برای بهبود این دو مهارت در خود تلاش نمی كنند بلكه زمان خویش را صرف بهبود آرمان های مردانه می كنند.
پژوهشگران بر این باورند كه این یافته ها هم امكان دارد مسئله زمان ورود همزمان پسران و دختران به مقطع متوسطه را هم به چالش بكشاند.
"دیوید ریلی"(David Reilly) نویسنده ارشد این مطالعه اظهار داشت: به رغم تلاش های ما برای تغییر در روش های تدریس، به نظر می آید كه شكاف جنسیتی در مهارت نوشتن زیاد مورد بررسی قرار نگرفته است و این شكاف در طول زمان كاهش پیدا نكرده است.
ریلی و دیگر پژوهشگران اطلاعات ۳.۹ میلیون نمره آزمون سواد آموزی ذخیره شده در "پایگاه ملی پیشرفت تحصیلی ایالات متحده "(US National Assessment of Educational Progress database) را مورد بررسی قرار دادند.
پژوهشگران نمرات دانش آموزان پایه های چهارم، هشتم و دوازدهم(دانش اموزان ۱۰ تا ۱۸ ساله) را مود بررسی قرار دادند.
با بررسی اطلاعات پژوهشگران دریافتند در طول ۲۷ سال، مهارت خواندن و نوشتن دختران به میزان قابل توجهی بهتر بوده است.
ریلی اضافه كرد: تفكر مشترك این است كه پسران و دختران با داشتن توانایی شناختی یكسان در مقطع ابتدایی تحصیل را آغاز می كنند، اما این تحقیق مخالف آن را نشان داده است.تحقیقات ما نشان داد كه تا اوایل كلاس چهارم به صورت كلی مهارت خواندن و نوشتن دختران بهتر از پسران است.
مشكلات رفتاری مانند بی توجهی كه اغلب در پسران دیده می شود، همینطور می تواند سبب تولید تفاوت در این زمینه شود برای مثال برپایه مطالعات پیشین، دختران از هر دو نیمكره مغز برای خواندن و نوشتن استفاده می نمایند، در حالیكه پسران به صورت معمول تنها از یك نیم كره مغز استفاده می نمایند.
به قول پژوهشگران حس خود برتر پنداری در پسران سبب می گردد تا مهارت خواندن در اولویت آنها قرار نگیرد ازاین رو پژوهشگران بر این باورند برای فائق آمدن بر این حس می بایست پسران را ملزم به انجام تمرین های نوشتاری بیشتری كرد.
ریلی در آخر اظهار داشت: میزان شكاف جنسیتی در زمینه مهارت نوشتاری كاملا شگفت انگیز بود. خیلی از پسران در خواندن بسیار مهارت دارند و برای بهبود مهارت نوشتاری خود هم بسیار تلاش می كنند. این مطالعه نشان داده است كه از دوره دبستان تا اویل دوره متوسطه می بایست توجه زیادی بر مهارت نوشتاری كودكان شود.
این مطالعه در مجله " American Psychologist " منتشر گردید.





1397/07/05
21:35:09
5.0 / 5
4142
تگهای خبر: اطلاعات , پژوهش , پژوهشگر , تحقیقات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی