رونمایی چینی ها از ایستگاه فضایی تیانه

رونمایی چینی ها از ایستگاه فضایی تیانه نیو وبلاگ: در پنجمین كنفرانس فضانوردی، كه در شهر شیائو چین برگزار شد، چینی ها از ˮتیانهˮ ایستگاه فضایی جدید این كشور رونمایی كردند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، بخش مركزی تیانه (به معنای هارمونی آسمانی) مقرر است در سال ۲۰۲۰ به مدار زمین پرتاب شود و تكمیل ساخت و ساز تا سال ۲۰۲۲ با عمر ۱۰-۱۵ سال برنامه ریزی شده است.
تیانه به شش سكوی الحاق مجهز است و طبق برنامه اعلام شده از جانب سازمان فضایی چین، دو واحد آزمایشگاهی با نام های "وینتیان" (به معنای جستجوگر فلك) و "منتیان" (به معنای رویا های آسمانی) بعدا به بخش مركزی ایستگاه تیانه متصل خواهند شد.
بخش مركزی تیانه شامل سه بخش محوطه زندگی، واحدسامانه ها و سكوی اتصال مركزی است و می تواند پشتیبانی و زندگی برای سه عضو خدمه را فراهم می آورد. محوطه زندگی شامل یك آشپزخانه، توالت، تجهیزات كنترل آتش، پردازش هوا و تجهیزات كنترل، كامپیوتر مركزی، دستگاه های علمی، تجهیزات ارتباطی برای ارتباط دیداری و شنیداری با مركز هدایت كنترل زمین در پكن و دیگر تجهیزات است.
این پیكربندی همینطور واحدهای مختلف همچون واحد اخترشناسی مجهز به تلسكوپی با نام "زونتیان" یا واحد تعمیرات مجهز به سامانه های مختلف تعویض و تعمیر قطعات هم به طور دوره ای به تیانه متصل خواهند شد.
مقرر است یك مدل كامل از ایستگاه فضایی تیانه به همراه بخش های مربوطه در اوائل نوامبر سال جاری در نمایشگاه هوا فضا چین در شهر ژوهای در معرض دید همگان قرار گیرد.



1397/08/04
16:44:49
5.0 / 5
4763
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی