امروز ۶ آبان زادروز بیل گیتس

امروز ۶ آبان زادروز بیل گیتس نیو وبلاگ: امروز ۲۸ اكتبر زادروز ˮویلیام هنری بیل گیتس سومˮ(William Henry ˮBillˮ Gates III) مشهور به ˮبیل گیتسˮ بنیانگذار مایكروسافت است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، بیل گیتس، كارآفرین، بازرگان، سرمایه دار، نیكوكار و بنیانگذار شركت مایكروسافت، ۲۸ اكتبر سال ۱۹۵۵ در سیاتل، واشنگتن دیده به جهان گشود.
پدرش "ویلیام هنری گیتس دوم" وكیل دادگستری و یكی از سرشناسان شهر سیاتل، واشنگتن بود و مادر او آموزگار مدرسه و یكی از اعضای هیئت مدیره "یونایتد وی ورلدواید"(United Way Worldwide) بود كه در امور خیریه هم فعالیت داشت.
بیل گیتس در مدرسه "لیك ساید " تحصیل خویش را شروع كرد. سپس به علاقه خود به نرم افزار پی برد و برنامه نویسی را در سن ۱۳ سالگی آغاز كرد. در سال ۱۹۷۳ گیتس وارد دانشگاه هاروارد شد. در هاروارد گیتس نسخه ای از زبان برنامه نویسی بیسیك را برای نخستین میكروكامپیوتر نوشت. در سال دوم، دانشگاه را رها كرد تا تمام انرژی خویش را صرف شركت مایكروسافت كند. شركتی كه وی در سال ۱۹۷۵ با دوست دوران كودكی خود"پل آلن" شروع كرده بود بر این باور استوار بود كه كامپیوتر به وسیله ای پرارزش بر روی هر میزی و در هر خانه ای تبدیل خواهد شد. آنها آغاز به ساخت نرم افزار برای كامپیوترهای خانگی كردند.
مایكروسافت شركت كامپیوتری آمریكایی و چندملیتی است، كه دفتر مركزی آن در شهر ردموند، ایالت واشنگتن قرار دارد. این شركت بزرگترین عرضه كننده نرم افزارهای كامپیوتری در دنیاست، كه به انتشار كتاب، تولید محصولات چندرسانه ای و عرضه خدمات پست الكترونیكی هم می پردازد.
در سال ۱۹۹۵ گیتس كتابی به نام" The Road Ahead" را چاپ كرد كه كتاب مذكور برای هفت هفته متوالی حائز رتبه اول در روزنامه نیویورك تایمز شد.
در سال ۱۹۹۹، گیتس كتاب "Business @ the Speed of Thought" را نوشت، كتابی كه نشان داده است كامپیوتر چگونه می تواند در تجارت و كسب و كار مشكلات كاربران را حل كند. این كتاب به ۲۵ زبان ترجمه شده است و در بیشتر از ۶۰ كشور موجود می باشد.
گیتس تمام منافع حاصل از دو كتاب خویش را به موسسات غیرانتفاعی، كه استفاده از تكنولوژی در آموزش و افزایش مهارت ها را حمایت می كردند مختص كرده است.
گیتس در سال ۲۰۰۰ بعد از ۲۵ سال، از مدیرعاملی مایكروسافت كناره گیری كرد و جای خویش را به استیو بالمر داد، ولی همچنان بعنوان مدیر ارشد اجرایی و رئیس هیئت مدیره این شركت، به فعالیت خود ادامه داد. وی از سال ۱۹۷۵ تا ۲۰۱۴ ریاست هیئت مدیره مایكروسافت را برعهده داشت و بعد از ۳۹ سال، با كناره گیری گیتس، جان دبلیو. تامسون به جای وی منصوب شد. وی كماكان با در اختیار داشتن ۱٫۳٪ درصد از سهام این شركت، سهامدار عمده مایكروسافت است.
بیل گیتس در ژانویه ۱۹۹۴ میلادی با "ملیندا فرنچ"از كارمندان مایكروسافت ازدواج كرد. این زوج دارای سه فرزند به نام های جنیفر كاترین گیتس، روری جان گیتس و فوب ادل گیتس هستند. او و همسرش ملیندا، موسسه خیریه ای را تولید كردند تا فعالیت های بشر دوستانه را در زمینه های بهداشت جهانی و آموزش حمایت كنند با این امید كه در قرن ۲۱ تمام مردم دنیا به آموزش و بهداشت دسترسی داشته باشند
گیتس در سال ۲۰۱۶ در مصاحبه ای اعلام نمود كه قصد ندارد ثروت خویش را برای سه فرزندش به ارث بگذارد و ثروت او پس از مرگش در راه خیریه صرف خواهد شد.
وی تا مارس ۲۰۱۷ با دارایی خالص ۸۶ میلیارد دلار، بعنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته می شد، ولی در تاریخ ۶ مارس ۲۰۱۸، "جف بزوس" مدیرعامل و موسس شركت آمازون، با ۱۱۲ میلیارد دلار دارایی ثبت شده، از وی پیشی گرفت و بعنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته شد.



1397/08/06
15:37:25
5.0 / 5
4601
تگهای خبر: الكترونیك , تكنولوژی , جهان , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی