تاثیر آلودگی هوا بر گروه های خونی

تاثیر آلودگی هوا بر گروه های خونی به گزارش نیو وبلاگ تاثیر آلودگی هوا بر افراد با گروه های خونی A، B و AB نسبت به گروه خونی O بیشتر است و در نتیجه این افراد بیشتر دچار حمله های قلبی و درد در قفسه سینه می شوند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از تلگراف، محققان اخطار دادند افراد با این گروه های خونی حساس بهتر است در مجاورت آلودگی هوا قرار نگیرند، چون هوای آلوده مبتلا شدن به بیماری های قلبی را در این افراد بالا می برد. این نخستین تحقیق در مورد ارتباط گروه های خونی مختلف با آلودگی هوا است.
در این تحقیق اطلاعات 14 سال موسسه مركز پزشكی سلامت قلب Intermountain در یوتا ایالات متحده مورد بررسی قرار گرفت و نتایج نشان داد خطر حمله قلبی و درد قفسه سینه در افراد با گروه های خونی A، B و AB در مجاورت میزان بالای آلاینده ها افزایش می یابد.
این میزان در گروه خونی O فقط 40 درصد گزارش شده است.
دكتر بنجامین هورن اپیدمیولوژیست بالینی و پژوهشگر تحقیق Intermountain از مركز پزشكی سالتلیك سیتی اظهار نمود: ارتباط بین آلودگی هوا و حملات قلبی در افراد مبتلا به گروه خونی غیر از O نگران كننده است و باید نسبت به این مورد آگاه باشیم.
نتایج این تحقیق نشان داد برای پیشگیری از تاثیرات آلاینده ها بهتر است در زمان افزایش آلودگی در منزل باشیم.
به طور كلی سطح آلودگی هوا باید كمتر از 20 میكروگرم در هر متر مكعب باشد، اما در آلودگی های بالا PM2. 5 این میزان حدود 60 میكروگرم در متر مكعب افزایش می یابد.
این تحقیق نشان داد كه هر 10 میكروگرم اضافی در بیش از 20 سال خطر ابتلای افراد به بیماری های قلبی با گروه های خونی A، B یا AB را 25 درصد و گروه خونی O را 10 درصد بالا می برد.
حدود 55 درصد افراد با گروه های خونی A، B یا AB هستند و بیشتر در معرض مشكلات قلبی قرار دارند، زیرا خون آنها حاوی مقادیر بیشتری از عوامل لخته شدن است.
نتایج این تحقیق در نشست علمی انجمن قلب آمریكا در آناهیم كالیفرنیا عرضه شده است.


 

1396/08/24
23:55:39
5.0 / 5
4542
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی