استفاده انگلیس از خودروهای متصل برای نخستین بار

استفاده انگلیس از خودروهای متصل برای نخستین بار به گزارش نیو وبلاگ انگلیس برای نخستین بار اقدام به آزمایش و بهره برداری از خودروهای ˮمتصلˮ كرده است. این خودروها می توانند با چراغ های راهنمایی، وسایل نقلیه اورژانس و با یكدیگر ارتباط برقرار كنند.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، به تدریج، دولت انگلستان رؤیای خویش را برای ساختن مركز تحقیقاتی خودروهای خودران تحقق می بخشد.

مركز "UK Autodrive"، یك كنسرسیوم راه اندازی شده با بودجه عمومی كه شامل جگوار، لندروور، فورد و تاتا موتور می شود، امروز مجموعه جدیدی از آزمایشات را در كاونتری اعلام نمود.

آنها بر روی خودروها و وسایل نقلیه خودران كه می توانند مستقیما اطلاعات را با سایر رانندگان و زیرساخت های ترافیكی شهر به اشتراك بگذارند، تمركز خواهند كرد.

محققان یك سیگنال را آزمایش می كنند كه به عنوان مثال می تواند برای سرویس های اورژانسی مانند آمبولانس، ماشین آتش نشانی و ماشین های پلیس و به رانندگان نزدیك ارسال شود تا با آنها صحبت كنند.

سایر خصوصیت های این آزمایش عبارتند از یك سیگنال هشداردهنده برای تقاطع هایی كه بیش از حد ناامن به نظر می رسند، اطلاعات خودرو در مورد حوادث و ترافیك و یك سیستم اخطار زمانی كه وقتی یك راننده در جلو به طور ناگهانی ترمز بزند، اخطار می دهد.

"Autodrive" به یكپارچه سازی چراغ های راهنمایی و اتصال آنها به خودروهای خودران هم فكر می كند. این كار می تواند به تنظیم و بهینه سازی سرعت خودروهای خودران، اجتناب از چراغ قرمز و كاهش تراكم جاده كمك نماید.

خودروهای خودران یك راننده پشتیبان برای موارد اضطراری خواهند داشت. مسیرهای این آزمایش كوتاه هستند، اما این نخستین بار است كه خودروهای خودران در محیط عمومی و شرایط طبیعی آزمایش می شوند. آنها تا كنون فقط در جاده های آزمایشی تست شده اند.

اگر نتایج این آزمایش مثبت باشد، آنها می توانند توجه و سرمایه "سیلیكون ولی"( Silicon Valley) را جذب كنند.

این امر باعث می گردد بریتانیا نقش مهمی در گام بعدی تغییرات در حمل و نقل داشته باشد. همینطور می تواند منافع شركت دایسون (Dyson) را هم تامین كند.

"دایسون" سازنده لوازم خانگی نظیر سشوار و جاروبرقی است كه چند ماه پیش ساخت یك خودروی برقی خودران را تایید كرد.
یك خودروی خودران كه همینطور با نام خودروی روباتیك و به طور غیر رسمی با نام های خودروی بی راننده و خودروی خودگردان هم شناخته می شود، نوعی وسیله نقلیه خودكار است كه می تواند با قابلیت های یك خودروی سنتی، انسان ها را ترابری كند.
مانند همه وسایل نقلیه خودكار، یك خودروی خودران قادر است با احساس كردن محیط اطراف، خویش را در آن ناوبری كند.
انسان ممكن است مقصدی را برای خود برگزیند، اما لازم نیست كه هیچ كار مكانیكی ای بر روی خودرو، برای حركت به سمت مقصد انجام دهد.
خودروهای خودران، جهان را با تكنیك هایی همچون رادار، لیدار، جی پی اس و بینایی رایانه ای احساس می كنند.
سامانه های كنترل پیشرفته اطلاعات به دست آمده را تفسیر می كنند و با استفاده از آن ها مسیرهای ناوبری مناسب، موانع و علامت های مربوطه را شناسایی می كنند.
وسایل نقلیه خودكار معمولا می توانند نقشه های خویش را با استفاده از ورودی حسی خود به روزرسانی كنند. از این رو این وسایل می توانند حتی در محیط های كاملا ناشناس هم به خوبی حركت كنند.



 

1396/08/29
12:13:49
5.0 / 5
4362
تگهای خبر: تكنولوژی , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی