بردهای مایكروسافت مجهز به هوش مصنوعی

بردهای مایكروسافت مجهز به هوش مصنوعی به گزارش نیو وبلاگ مایكروسافت در راستای برنامه‌ریزی بلندمدت خود جهت حضور مستمر در حوزه هوش مصنوعی تصمیم گرفت الگوریتم‌های یادگیری عمیق خود را روی بردهای رزبری پای قرار بدهد.


مایكروسافت به دنبال آن است تا تجهیزاتی نام ‌آشنایی همچون كاشتنی‌های پزشكی و حسگرهای مرتبط با بررسی وضعیت خاك را هوشمند سازد. به‌طوری كه این دستگاه‌ها بدون آنكه نیازی داشته باشند به یك ابَركامپیوتر یا اینترنت متصل باشند با اتكا بر هوشمندی ذاتی خود به فعالیت بپردازند. ایده فوق ماحصل همكاری مشترك تیم‌های مستقر در آزمایش مایكروسافت و بنگلور هند است.
 
«اوفر دكل»، مدیر بخش بهینه‌سازی هوش مصنوعی آزمایشگاه ردموند به دنبال آن بود مانع از آن شود سنجاب‌ها دانه‌های ریخته شده در دستگاه‌های مخصوص پرندگان را بخورند. بر همین اساس یك سامانه بینایی ماشینی را برای شناسایی سنجاب‌ها در یك دستگاه 35 دلاری رز‌بری‌پای 3 تعبیه كرد. پس از اجرای موفقیت‌آمیز این طرح او تصمیم گرفت سامانه آبیاری هوشمندی را طراحی كند كه با نزدیك شدن جوندگان مزاحم آنها را شناسایی كرده و دور كند.
 
دكل در ارتباط با این ایده در وبلاگ مایكروسافت نوشته است: «هر كاربری كه مالك یك برد رزبری‌پای هوشمند باشد به واسطه قیمت كم و عملی بودن نصب تراشه‌های سطح بالا یا اتصال دستگاه‌ها به سامانه‌های پردازش ابری قادر است مشابه چنین كاری كه من انجام دادم را به راحتی انجام دهد. كاربران این توانایی را دارند تا حسگرها را به یك برد ریزبری‌پای مدل Zero كه ده دلار قیمت دارد یا به یك تراشه Cortex M0 متصل كند. البته به این نكته توجه داشته باشید كه این امكان وجود ندارد تا یك شبكه عمیق عصبی و پیشرفته را روی یك برد رزبری‌پای پیاده‌سازی كرد.»
1396/04/21
20:14:26
5.0 / 5
4964
تگهای خبر: مایكروسافت , هوش مصنوعی , وبلاگ , اینترنت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی