گوشی هوشمند به مبارزه با مالاریا می آید

گوشی هوشمند به مبارزه با مالاریا می آید به گزارش نیو وبلاگ محققان دانشگاه ˮولز آبریستویتˮ قصد دارند در یك برنامه جامع با استفاده از گوشی های هوشمند و پهپاد به مقابله با مالاریا در این كشور بپردازند.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، مبارزه با مالاریا پیشرفت های زیادی داشته است اما همچنان محققان معتقدند كه كارهای زیادی مانده است كه باید انجام شود تا این بیماری ریشه كن شود.

یكی از روش های معمول در مقابله با این بیماری استفاده از اسپری های ضد لارو پشه های مالاریاست. اما این روش علاوه بر هزینه بالایی كه دارد بسیار زمان بر است و امكان استفاده از این اسپری در تمام منطقه آلوده وجود ندارد و بنابراین همیشه بخشی از آلودگی باقی می ماند.

محققان دانشگاه "ولز آبریستویت"(Wales' Aberystwyth) در همكاری با سازمان مبارزه با مالاریای تانزانیا، می خواهد با استفاده از پهپاد مناطق آلوده را كه پشه های مالاریا در آنها زاد و ولد بیشتری دارند را مورد رصد قرار دهند.

در این پروژه از پهپادهای "فانتوم 3 دی. جی. آی"(DJI Phantom 3) استفاده خواهد شد كه می تواند به راحتی یك دریاچه را در 20 دقیقه به طور كامل پوشش دهد و داده های آن طی چند ساعت مورد ارزیابی قرار بگیرد.

در قدم اول مناطق آلوده به صورت بهینه اسپری می شوند و در قدم بعدی داده های پهپادها به گوشی های هوشمند داده می گردد تا روند اسپری پاشی و پیشرفت كار مورد نظارت قرار بگیرد.

این روش نگرانی هایی را در رابطه با ساكنان محلی و همینطور حیات وحش منطقه بوجود می|آورد كه مسئولان اعلام نموده اند با استفاده از شبیه سازی هایی كه انجام می گردد تلاش می گردد تا در صورت حضور حیوانات در اطراف مناطق عملیات سم پاشی به صورت بی خطری مدیریت شود و البته می بایست به ساكنین در رابطه با این برنامه آموزش ها و هشدارهای كامل داده شود.
مالاریا مهم ترین بیماری انگلی و یكی از مسایل مهم بهداشتی تعدادی از كشورها بخصوص كشورهای گرمسیری دنیا است.
بیماری مالاریا با نام های دیگری چون پالودیسم، تب و لرز، تب نوبه و تب متناوب نامیده می گردد.
این بیماری به صورت عفونت حاد در بیشتر موارد وخیم و گاهی طولانی و با خصوصیت های تب متناوب و لرز، كم خونی و بزرگی طحال و گاه با خصوصیت های ساده یا كشنده دیگر خودنمایی می كند. اهمیت این بیماری به خاطر شیوع زیاد و مرگ ومیر قابل توجه است. انگل مالاریا توسط یك تیره از پشه به نام آنوفل به انسان منتقل می گردد كه این تیره شامل چندین گونه است.
كلمه مالاریا یك كلمه ایتالیایی و به معنای هوای بد(Mal-Aria) است و منظور از آن تعریف بیماری با خصوصیت های تب متناوب است كه ایتالیایی ها در گذشته وجود آن را ناشی از هوای بد و مناطق باتلاقی می دانستند. همواره با گرم شدن زمین، شیوع این بیماری افزایش می یابد.


 

1396/09/06
00:11:29
5.0 / 5
4916
تگهای خبر: دانشگاه , محقق , هوشمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی