این نوع تجاوز را جدی بگیرید

این نوع تجاوز را جدی بگیرید نیو وبلاگ: مراقبت از كودكان در فضای مجازی با ابزارهای متنوع آموزشی بستری حیاتی و كارآمد برای والدین و معلمین است تا آن ها را ضمن آشنا نمودن با انواع تهدیدها و گرفتاری های استفاده از آن، در مقابل دیگران در مصونیت كامل قراردهیم.



با رشد فرآیندهای مجازی در زندگی انسان ها و البته نوع پرمخاطره آن در ایران، كه معمولا فرهنگ چگونگی استفاده از آن ها مدت های مدیدی بعد از شروع استفاده نهادینه می گردد و البته همواره با انواع داستان های غم انگیز و دردآور و خانمان سوز هم همراه است، فضای مجازی و شبكه های اجتماعی وابسته به آن هم از این قاعده مستثنی نیست. با در نظر گرفتن افزایش سطح آگاهی كودكان امروز و عدم كنترل صحیح و یا جلوگیری موفق از روند بسیار پرشتاب آن ها در روی آوری به دنیای مجازی، پدیده ای در حال شكل گیری است كه هم اكنون هم باید برای آینده آن، فكری اساسی كرده و قوانینی منسجم و مطابق استانداردهای جهانی برای مقابله با آن داشته باشیم، و آن پدیده شوم چیزی است كه از آن به "تجاوز جنسی مجازی" آن هم علیه كودكانمان یاد می كنند.
ماجرا گویا این گونه ترسیم می گردد كه متجاوزان با شناسایی طمعه ها در ابزارهای مجازی و نوعا شبكه های اجتماعی متنوع، از كودكان می خواهند كه از خود و یا دیگر دوستانشان تصاویر غیراخلاقی تهیه و در اختیار متجاوزان قرار دهند، و یا با استفاده از دوربین های آنلاین از خود فیلم تهیه كنند و از این طریق تسلیم خواسته های متجاوزان شوند. آن ها با توسل به انواع ترفندهای گول زننده كودكانه آن ها را وادار به چنین عمل خطرناكی می كنند. و سپس با روش های مختلف تهدید و تطمیع و حق السكوت و... روح و روان آن ها را مورد صدمه های جدی و بسیار خطرناك قرارداده و یا پا را از آن هم فراتر برده و تجاوزی را كه تابحال مجازی بوده به "واقعیتگ تبدیل می كنند.
لازم به یادآوری نیست كه چنین رویدادها و پدیده هایی تا آخر عمر تاثیر شومشان را بر جریان زندگی فرد گذاشته و سبب بروز انواع صدمه های اجتماعی و زنجیره وار خواهد بود. در تحقیقاتی كه از پرونده هایی مشابه نظیر آن چه "خفاش شب"ها، "علی بیجه"ها و قاتل "ستایش"ها آفریده بودند، كاملا این مورد قابل تشخیص می باشد كه تقریبا تمام مرتكبین چنین جنایت هایی خود قبل تر "قربانی" بوده اند.
دنیای مجازی هم شبیه خیلی از ابزارها می تواند كاربردهای متعالی و رذیلانه داشته باشد و مهم در این مورد انتخاب كاربر از نوع استفاده از آن است. كه این مهم فقط می تواند از طرق آموزشی و با بالابردن توان علمی و سطح آگاهی دست اندركاران تربیتی كشور از والدین و معلمین و استادان گرفته تا سایر تاثیرگذاران این عرصه، به وجود می آید.
به نظر می رسد برای بالابردن سطح آگاهی كودكان برای مقابله با چنین پدیده ای اولا باید اعتماد به نفس آنها را تقویت كرده تا در مقابل هر خواهش و درخواستی تسلیم نشوند و هم آن ها را هرچه بیشتر با حریم خصوصی و دنیای كودكی خود آشنا نماییم. كودكان امروز، پدران و مادران فردای همین جامعه هستند...

1396/09/30
14:46:15
5.0 / 5
5213
تگهای خبر: فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی