در سال 2069

ناسا به پروكسیما قنطورس فضاپیما می فرستد

ناسا به پروكسیما قنطورس فضاپیما می فرستد نیو وبلاگ: ناسا برنامه دارد تا در سال 2069 انسان را قادر سازد تا از نزدیك ترین سامانه ستاره ای به خورشید دیدن كند.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، ناسا می خواهد ظرف 50 سال آینده یك فضاپیما را به منظومه "پروكسیما قنطورس"(Proxima Centauri)، نزدیكترین منظمونه ستاره ای به زمین ارسال نماید.

دانشمندان آژانس فضایی ایالات متحده آمریكا به تازگی مقاله ای در نشست پاییز 2017 اتحادیه ژئوفیزیك آمریكا در نیواورلئان عرضه دادند كه در مورد این مورد بحث می كرد. محققان درباره یك ماموریت احتمالی در آینده كه نیاز به یك فضاپیما با یك دهم سرعت نور دارد، صحبت كردند. ناسا در حال ساخت و توسعه این فضاپیما تا سال 2069 است.

"آنتونی فریمن" از آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا درباره مقاله اش با عنوان «اولین كاوشگر بین ستاره ای» صحبت كرد و گفت زمانی كه این كاوشگر به مقصد برسد چه باید كرد؟

این محقق در مورد پروژه احتمالی اظهار داشت: این یك ماموریت 40 ساله برای سفر به یك منطقه قابل سكونت در یكی از نزدیكترین همسایگان ستاره ای منظومه شمسی خواهد بود. این یكی از مهمترین اهداف بشر است.

این پروژه هنوز به طور رسمی نام گذاری نشده است، زیرا هنوز خیلی زود است و تكنولوژی مورد نیاز برای اغلب مراحل ماموریت هنوز وجود ندارد. اما فریمن افزود كه هنوز هم زمان بسیار است تا كارهای فنی انجام شود، زیرا این ماموریت بعد از 50 سال آغاز خواهد شد.

این ماموریت به شش مرحله تقسیم می گردد كه مرحله نخست آن ساده ترین است؛ سفر به خارج از منظومه شمسی می گردد. شاهكاری كه هم اكنون هم توسط فضاپیمای وویجر 1 انجام شده است.

پنج مرحله دیگر عبارتند از زنده ماندن در سفر به پروكسیما قنطورس، كاهش سرعت هنگام نزدیك شدن به مقصد، تنظیم یك مسیر برای نزدیك شدن، گرفتن داده ها و انتقال اطلاعات جمع آوری شده به زمین.

همه این پنج مرحله نیاز به پیشرفت تكنولوژی دارند كه هنوز فراتر از توانایی های فعلی انسان است.

پروكسیما قنطورس یك ستاره كوتوله قرمز با فاصله 4. 2 سال نوری از ما و نزدیك ترین ستاره به زمین بعد از خورشید،. در صورت فلكی قنطورس است. این ستاره در سال 1915 و توسط "رابرت اینز" رئیس رصدخانه ملی آفریقای جنوبی كشف شد.

پروكسیما قنطورس جزئی از سامانه ستاره ای آلفا قنطورس به شمار می آید و نزدیك ترین ستاره به خورشید ما است. از آنجایی كه این ستاره نسبت به دیگر ستاره ها به زمین بسیار نزدیك است، می توان اندازه قطر زاویه ای آن را به طور مستقیم اندازه گرفت كه این مقدار یك هفتم قطر زاویه ای خورشید محاسبه شده است.

پروكسیما قنطورس جرمی حدود یك هشتم جرم خورشید دارد و میانگین چگالی آن 40 برابر خورشید است و درخشندگی بسیار پایینی دارد. این ستاره یك ستاره شراره ای است و تغییرات زیادی در قدر ظاهری آن دیده می گردد.

میدان مغناطیسی این ستاره از انتقال گرمای درون و بیرون ستاره تشكیل شده است. نتایج بررسی ها نشان داده است پرتوهای ایكس انتشار یافته از این ستاره بسیار به خورشید شباهت دارد و تولید انرژی پایین در ستاره نشان داده است كه این ستاره 4 تریلیون سال دیگر یا حدود ۳۰۰ برابر سن جهان در رشته اصلی خواهد ماند.

جستجوهایی كه جهت پیدا كردن همدم این ستاره انجام گرفته تابحال ناموفق بوده است، با اینكه این تلاش ها نشان داد كه این همدم می تواند فقط در كنار یك كوتوله قهوه ای یا یك سیاره پرجرم باشد.

پروكسیما قنطورس كوچكترین ستاره سامانه سه ستاره قنطورس است. منظومه این ستاره همینطور خانه سیاره "پروكسیما قنطورس بی" است كه هم اندازه زمین است و در سال 2016 كشف شده است.

پروكسیما قنطورس بی كه به نام پروكسیما بی هم شناخته می شود، یك سیاره فراخورشیدی در مدار ستاره كوتوله سرخ پروكسیما قنطورس، نزدیكترین ستاره به خورشید است.

رصدخانه جنوبی اروپا در اوت سال 2016 كشف پروكسیما بی را اعلام نمود. پروكسیما بی، یك سیاره زمین مانند است كه در حال چرخش به دور ستاره اش در منطقه قابل سكونت می باشد.

دمای پروكسیما قنطورس بی در میزانی تخمین زده می گردد كه وجود آب به صورت مایع و بر روی سطح سیاره امكان پذیر می باشد.

این سیاره نزدیك ترین سیاره فراخورشیدی به منظومه شمسی است و همینطور بعنوان نزدیك ترین سیاره فراخورشیدی شناخته می گردد كه بطور بالقوه قابل زیستن است. سرعت این سیاره نسبت به زمین در حدود 5 كیلومتر بر ساعت است.

گفته می گردد "پروكسیما قنطورس بی" به رغم فاصله نزدیك خود به پروكسیما قنطورس، نامزد احتمالی برای توانایی میزبانی از حیات است. در صورتی كه تصور می شد این سیاره به علت شعله زن بودن پروكسیما قنطورس غیر قابل سكونت باشد و امكان حیات در آن وجود نداشته باشد.

هر كاوشگری كه به این سیاره نزدیك شود به دنبال علائم زندگی بیگانگان بر روی آن است و یا حداقل تلاش می كند تا تعیین كند كه آیا می تواند از حیات حمایت كند.

سال 2069 صدمین سالگرد قدم گذاشتن انسان بر ماه است كه برای اولین بار در سال 1969 صورت گرفت.

بنابراین فرستادن این كاوشگر به پروكسیما قنطورس نشان از یك پیشرفت چشمگیر و دومین شاهكار ناسا بعد از فرود به ماه خواهد داشت.




1396/10/04
23:58:26
5.0 / 5
4415
تگهای خبر: پروژه , تكنولوژی , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی