اولین واكسن برای محافظت از زنبورهای عسل تولید شد

اولین واكسن برای محافظت از زنبورهای عسل تولید شد نیو وبلاگ: پژوهشگران فنلاندی، اولین واكسن را برای محافظت از زنبورهای عسل در مقابل بیماری های عفونی نمایش داده اند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، دانشمندان موفق شدند اولین واكسن را برای حشرات عرضه كنند و امیدوارند این واكسن بتواند به زنده ماندن خیلی از زنبورهای عسل كمك نماید.
این واكسن موسوم به "پرایم بی" (PrimeBEE)، برای محافظت از زنبورهای عسل در مقابل بیماری "فول برود آمریكایی"(American foulbrood) طراحی شده است. فول برود آمریكایی، نوعی بیماری باكتریایی است كه می تواند همه قلمرو زنبورها را از بین ببرد.
واكسن پرایم بی، یك واكسن خوراكی است كه با محافظت از زنبورها، ایمنی تولید محصول را در سرتاسر جهان باز تضمین می نماید.
"دنیل فریتاك" (Dalial Freitak)، از دانشمندان "دانشگاه هلسینكی" (UH) فنلاند اظهار داشت: بیماری و مرگ زنبورهای عسل، تهدید بزرگی برای برنامه جهانی غذا به حساب می آید. حتی بهبودی كمی در شرایط زندگی این موجودات، تاثیر قابل توجهی را در مقیاس جهانی به دنبال خواهد داشت. ما مكانیسمی را كشف كرده ایم كه نشان داده است می توان زنبورهای عسل را واكسینه كرد.


بیماری فول برود آمریكایی، شایع ترین و مخرب ترین بیماری در بین زنبورهای عسل است. این بیماری، قابل درمان نیست و می تواند قلمروی زنبورهای عسل را به راحتی از بین ببرد.
از آنجا كه سیستم ایمنی حشرات، پادتن ها را شامل نمی گردد، این واكسن كه هنوز در مراحل رشد و پیشرفت به سر می برد، بسیار موثر خواهد بود.



1397/09/17
15:51:50
5.0 / 5
4103
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگر , جهان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی