ابداع یك سمعك متصل به دوربین برای كمك به افراد ناشنوا

ابداع یك سمعك متصل به دوربین برای كمك به افراد ناشنوا نیو وبلاگ: افراد ناشنوا و كم شنوا به جهت اینكه دریابند دیگران چه می گویند اغلب از سمعك استفاده می نمایند، حالا دانشمندان چینی در حال توسعه یك سمعك هوشمند هستند كه امكان دارد درك حرف های دیگران را برای این افراد آسان تر سازد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، دانشمندان دانشگاه "Xi'an Jiaotong-Liverpool" چین در حال پیدا كردن چاره ای برای این مسئله هستند و بدین سبب در مطالعه اخیرشان بر روی توسعه یك وسیله در قالب دوربین متصل به یك سمعك هوشمند كار می كنند.
هم اكنون سمعك های موجود اغلب از الگوریتم لغو صدا برای فیلتر كردن فركانس های صوتی ناخواسته استفاده می نمایند كه این امر موجب میگردد صدای افرادی كه با افراد ناشنوا و كم شنوا صحبت می كنند، بهتر شنیده شود. حالا دانشمندان دانشگاه "Xi'an Jiaotong-Liverpool" چین قصد دارند یك سمعك پیشرفته توسعه دهند. دانشمندان قصد دارند از یك دوربین پوشیدنی برای فیلتر كردن "صدای مشكل ساز"(problematic noise) استفاده كنند. این مطالعه به رهبری دكتر "اندرو آبل"(Andrew Abel) انجام میگردد.
در این روش دوربین توسعه داده شده با تصویربرداری از دهان افرادی كه صحبت می كنند، قادر به پیش بینی صداهای آوازی كه فرد می خواهد بگوید، است. این عمل تا حدودی همانند عملكرد مغز ما است، همانطور كه ما آنچه را كه می شنویم، هنگام صحبت افراد پرازش می نماییم.
بدین سان دانشمندان این مطالعه، الگوریتمی را احداث كردند كه می تواند حركات دهان افراد را شناسایی كرده و تشخیص دهد كه آیا دهان كاربر باز است یا بسته. این روش بر روی افراد مختلفی كاربرد داشته و نیاز به قدرت پردازش دارد.
این سیستم حتی امكان دارد برای لب خوانی باز مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، فناوری مذكور با استفاده از قدرت پردازش بصری، قادر به شناسایی محیط های مختلف مانند ادارات آرام و یا مكان های پر سر و صدا است و می تواند فیلتر صدا مختص با همان مكان را به كار گرفته و اعمال نماید.



1397/09/21
21:20:59
5.0 / 5
4350
تگهای خبر: دانشگاه , دانشمند , دوربین , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی