با تلاش دانشمندان آمریكایی

قلب بیمار خویش را ترمیم می كند!

قلب بیمار خویش را ترمیم می كند! به گزارش نیو وبلاگ دانشمندان آمریكایی قصد دارند با كمك نوعی پروتئین، امكان خودترمیمی را برای قلب بیمار فراهم نمایند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از یورك الرت، گروهی از دانشمندان "دانشگاه راتگرز"(Rutgers University) آمریكا، گام مهمی برای خودترمیمی قلب های بیمار یافته اند. آنها مدلی ابداع نموده اند كه می تواند نیاز به "جراحی بای پس"(bypass surgery)، پیوند قلب یا ابزار مصنوعی پمپاژ را كم كند.
پژوهشگران در این روش، سلول های بافت همبند را از قلب انسان برمی دارند، آنها را با روش مهندسی معكوس به سلول های بنیادی قلب و نهایتا با مهندسی دوباره، به سلول های عضله قلب تبدیل می كنند.
"لئونارد لی"(Leonard Lee)، مدیر بخش جراحی دانشگاه راتگرز اظهار داشت: سلول های قلبی كه با این روش ابداع می شوند، معمولا به شكل متداول گردهم نمی آیند؛ در نتیجه گروه ما این كار را با كمك پروتئینی موسوم به "CREG" انجام داد.


به قول لی، فیبروبلاست ها از بافت قلب جدا می شوند و با روش مهندسی معكوس، به شكل سلول های بنیادی درمی آیند.
وی ادامه داد: مشكل قلبی، به یك مشكل شایع تبدیل گشته و هم اكنون، تنها راه درمان آن جراحی است، پیوند یا اتصال فرد بیمار به دستگاه پمپاژ خون است اما ذخیره قلب های قابل پیوند، بسیار كم و دستگاه های پمپاژ، محدود هستند. به همین دلیل، ما در جستجوی یافتن راه هایی برای خودترمیمی قلب هستیم.
هدف نهایی لی و گروهش این است كه بتوانند كمی از بافت های قلب بیمار را بردارند و از پروتئین CREG برای تبدیل بافت به عضلات قلب استفاده كنند. كار این عضلات به صورت منسجم صورت می گیرد و به قلب بیمار امكان می دهد كه خویش را ترمیم كند.
این پژوهش، در مجله "Frontiers in Cell and Developmental Biology" به چاپ رسید.



1397/09/25
14:42:22
5.0 / 5
4210
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگر , دانشگاه , دانشمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی