ربات های حفاری معادن اقیانوسی را استخراج می كنند

ربات های حفاری معادن اقیانوسی را استخراج می كنند به گزارش نیو وبلاگ دو كمپانی حفاری معروف بلژیكی و انگلیسی با سرمایه گذاری مشترك به دنبال تولید ربات های حفاری برای برداشت منابع زیرزمینی از بستر دریا هستند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ویرد، معادن غنی معمولا در بستر دریاها و اقیانوس ها و بخصوص در كناره رشته كوه های آتشفشانی موجود در مناطق زلزله خیز وجود دارند كه دارای منابع عظیم مواد معدنی به صورت توده ای و حاصل از فعالیت های آتش فشانی هستند. با عنایت به تراكم مواد موجود در این مناطق عملیات استخراج از نظر سود اقتصادی تضمین شده است.
اگرچه برداشت منابع از بستر دریا از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است، اما از نظر زیست محیطی به دلیل تخریب زیست بوم ها و تغییر چهره بستر دریا یك معضل اساسی به حساب می آید.
طبق آخرین مطالعات انجام شده در اطراف آتشفشان های موجود در بستر دریاها و اقیانوس ها عناصر كمیابی همچون منگنز، نیكل، مس و كبالت به وفور یافت می شوند.


طبق تحقیقات انجام شده بهترین راه برای برداشت از این منابع به كارگیری ربات های شناور برای حفاری و انتقال مواد معدنی به كشتی های مستقر در سطح آب با استفاده از پمپ های وكیوم قدرتمند است.
منطقه كارائیب همچون موقعیت های با منابع معدنی فراوان است. هم اكنون شركت بلژیكی DEME در حال برنامه ریزی برای راه اندازی نخستین واحد حفاری از بستر دریا تا سال ۲۰۱۹ است.


 

1396/10/06
19:41:38
5.0 / 5
4518
تگهای خبر: ربات , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی