تغییر لوگوی گوگل به مناسبت انقلاب زمستانی

تغییر لوگوی گوگل به مناسبت انقلاب زمستانی نیو وبلاگ: گوگل امروز لوگوی خویش را به مناسبت آغاز ˮانقلاب زمستانیˮ (winter solstice) تغییر داد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، انقلاب زمستانی كوتاه ترین روز و طولانی ترین شب سال است. این پدیده زمانی رخ می دهد كه یكی از قطب های زمین حداكثر شیب خود از خورشید را دارد.
همزمان با آغاز انقلاب زمستانی، قطب شمال زمین در حداكثر شیب از خورشید قرار گرفته و آفتاب ظهر در پایین ترین نقطه افق دیده می گردد. در این زمان خورشید در بیشترین فاصله از خط استوای آسمانی (celestial equator) قرار می گیرد.
انقلاب زمستانی یا خوریستانِ زمستانی در ستاره شناسی لحظه ای است كه خورشید از دید ناظر زمینی در بیش ترین فاصله زاویه ای با صفحه استوا در آن سوی نیم كره شمالی-جنوبی ناظر قرار دارد. در نیمكره شمالی میانگین لحظه انقلاب زمستانی (حلول زمستان) روز اول دی ماه است كه انحراف معیار آن در سال های مختلف حداكثر حدود ۱۲ ساعت است. در این لحظه خورشید در نقطه رأس الجدی كره سماوی قرار گرفته و مستقیماً بر فراز مدار رأس الجدی كره زمین می تابد. انقلاب زمستانی آغاز زمستان است كه كوتاه ترین روز سال به حساب می آید. بعد از انقلاب زمستانی طول روزها بلندتر می گردد.
انقلاب زمستانی منشا خیلی از جشن ها و آئین های باستانی در فرهنگ ها و تمدن های بشری است كه شب یلدا همچون این جشن ها است. گوگل هم با تغییر لوگوی خود، آغاز انقلاب زمستانی و شروع فصل زمستان را جشن گرفته است.



1397/09/30
14:21:11
5.0 / 5
4622
تگهای خبر: گوگل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی