براساس جدیدترین رتبه بندی سایمگو

ایران رتبه نخست ریاضیات كاربردی در خاورمیانه شد

ایران رتبه نخست ریاضیات كاربردی در خاورمیانه شد نیو وبلاگ: نظام رتبه بندی ˮسایمگوˮ(Scimago) در جدیدترین رتبه بندی خود برمبنای مقالات علمی انتشار یافته در سال 2017، در منطقه خاورمیانه كشور ایران را در رتبه نخست ریاضیات كاربردی در ریاضیات كاربردی اعلام نموده است.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از سایمگو، بر اساس داده آمایی نظام رتبه بندی سایمگو، ایران در سال 2017 به مقام نخست تولیدات علمی در ریاضی كاربردی در سطح كشورهای خاورمیانه رسیده است.

تصویر زیر این رتبه بندی را نشان می دهد:



همانطور كه مشاهده می كنید، بررسی های انتشار یافته در مجله SCImago Journal & Country Rank نشان داده است ایران با تعداد 1538 مقاله در زمینه ریاضیات كاربردی با اختلاف نسبت به تركیه كه با 866 مقاله در مقام دوم قرار دارد.

پس از ایران و تركیه باز عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی، مصر، امارات متحده عربی، اردن، قطر، عراق، لبنان، عمان، كویت، فلسطین، یمن، سوریه و بحرین قرار دارند.

از میان 1528 مقاله انتشار یافته محققان ایرانی، 1475 مقاله قابل استناد بوده است، در حالیكه تركیه و عربستان بعنوان كشورهای حائز مقام دوم و سوم هر كدام به ترتیب با 866 و 716 مقاله و 808 و 676 مقاله قابل استناد دارند و این آمار نشان از آمار حدودا دو برابری ایران در مقایسه با كشورهای نزدیك خود دارد.

نظام رتبه بندی سایمگو توسط یك گروه پژوهشی به همین نام در دانشگاه گرانادا در اسپانیا انجام میگردد كه بر طبق تعداد مقالات علمی موسسات آموزش عالی كشورهای مختلف موجود در بانك اطلاعاتی اسكوپوس، آنها را ارزیابی و رتبه بندی می كند.

این رتبه بندی یكی از جدیدترین و جامع ترین نظام های رتبه بندی پژوهشی دانشگاه ها و موسسات پژوهش محور در جهان است. بتازگی این نظام رتبه بندی دو شاخص جدید عملكردی (نمایه تخصصی و میزان تعالی) را به چهار شاخص قبلی برای ارزیابی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه ها افزوده است.

رتبه بندی مجلات سایمگو شاخص اندازه گیری نفوذ علمی از مجلات علمی است كه تعداد استنادهای دریافت شده توسط یك مجله و اهمیت یا اعتبار از مجلات كه چنین استنادهایی از آن آمده است را بررسی می كند.

شاخص SJRكه توسط الگوریتم رتبه الهام گرفته شده، توسعه داده شده است تا در شبكه های بسیار بزرگ و ناهمگن شبكه های استناد مجله استناد مورد استفاده قرار گیرد. این یك شاخص اندازه گیری است و می تواند برای مقایسه مجله در فرآیندهای ارزیابی علم استفاده گردد.






1397/10/05
14:29:16
5.0 / 5
4070
تگهای خبر: اطلاعات , پژوهش , جهان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی