امروز 5 ژانویه سالروز درگذشت مردی كه از هیچ، چیزهای بسیاری ساخت

امروز 5 ژانویه سالروز درگذشت مردی كه از هیچ، چیزهای بسیاری ساخت نیو وبلاگ: اگر قرار باشد ˮجورج واشنگتن كارورˮ را در یك جمله معرفی نماییم باید بگوییم ˮمردی كه از هیچ، چیزهای بسیاری ساخت.ˮ واشنگتن كارور برده زاده سیاهپوستی بود كه حتی روز تولدش در جایی به ثبت نرسیده اما برای مرگش دهها هزار نفر گریستند چون او نمونه انسان هایی است كه به سختی با مشكلات مبارزه كرد و زمانی كه قدرت یافت، مردمش را فراموش نكرد.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا؛ نمونه دانشمندانی كه علم اش را در بالا بردن سطح زندگی مردم صرف كرد و موجب شد هزاران برده سیاهپوست آزاد شده، با استفاده از دانش و تجربه او، از گرسنگی و فقر نجات پیدا كنند. او باید سرمشقی باشد برای تمامی آنهایی كه از دانشگاه ها بیرون می روند و باید اندوخته های خودرا برای بالابردن سطح زندگی مردشان بكار گیرند.

جورج در دهه 1860 از مادری برده به دنیا آمد. هنوز طفل خردسالی بود كه مادرش را دزدیدند و موسز كاروِر، صاحب او و مادرش سرپرستی از وی را بر عهده گرفت. كاروِر او را به مدرسه گذاشت و مثل فرزند خودش از وی مراقبت كرد. بنا بر این جرج نام كارور را برای خود انتخاب نمود. وی پس از اختتام دبیرستان علاقمند شد تحصیلات را ادامه دهد. با چند دانشگاه مكاتبه كرد اما از آنجائیكه سیاهپوست بود او را نپذیرفتند. بالاخره از دانشگاه شهر هایلند ایالت كانزاس پذیرش گرفت. در 1894 با پایان نامه ای تحت عنوان "گیاهان اصلاح شده توسط انسان"، مدرك كارشناسی خودرا در رشته كشاورزی دریافت كرد و به جنوب آمریكا برگشت تا بتواند به كشاورزان فقیر آن منطقه كمك نماید.

او در كلبه كهنه ای و با جمع آوری مواد دور ریختی وسایل آزمایشگاهی برای خود آزمایشگاهی ساخت. سرمایه اولیه اش برای كار، وامی به مبلغ 300 دلار بود و در همین آزمایشگاه او توانست از سیب زمینی كه محصول عمده كشاورزان سیاهپوست و فقیر آن منطقه بود، بیشتر از صد محصولات مانند آرد، جوهر، نشاسته و لاستیك مصنوعی بسازد. وی متوجه شد كه دهقانان به سبب نداشتن تجربه و دانش كافی تنها به كشت بدون وقفه پنبه و تنباكو پرداخته اند و زمین هایشان سال به سال محصولات كمتری تولید می كند بنا بر این آنها مرتبا فقیر و فقیرتر می شوند. او به آنها محصولات جایگزین همچون بادام زمینی و روش های پیشگیری از تخریب خاك را پیشنهاد داد برای اینكه با آزمایش خاك منطقه پی برد كه این خاك برای كشت بادام زمینی مناسب می باشد. اما پس از محصول برداری، مشكل دیگری بوجود آمد: با اینهمه بادام زمینی چكار می توانند بكنند. كارور برای به دست آوردن محصولاتی از بادام زمینی، كار آزمایشگاهی اش را بر روی این محصول متمركز ساخت و توانست از آن حدود 300 نوع محصول مختلف بسازد.



زراعت متناوب با كاشت سیب زمینی شیرین یا حبوبات مانند بادام زمینی، سویا و نخود فرنگی موجب بالا رفتن توان زمین های كشاورزی گردید. سپس عملیات چرخش محصول، تولید پنبه باز بهبود یافت. برای آموزش كشاورزان به منظور موفق شدن دادن تناوب و پرورش محصولات جدید، كارور یك برنامه توسعه كشاورزی نوشت بدین سان او توانست هزینه لازم برای احداث یك آزمایشگاه مجهز را به دست آورد. در این آزمایشگاه تحقیقاتی او و دستیاران برای احداث محصولات جدید با توسعه صدها برنامه كاربردی تلاش كردند.

نتایج فعالیت كارور توسط مقامات در واشنگتن پایتخت آمریكا بعنوان یك فعالیت ملی شناخته شد بطوری كه تئودور روزولت رئیس جمهور آن زمان از او ستایش كرد. در سال 1916، كاروِر عضو انجمن هنری سلطنتی انگلستان شد. در آن زمان چنین عضویتی اهمیت بسیار داشت و تنها تعداد اندكی به این افتخار می رسیدند.

كارور در دوران زندگی خود موفق به دریافت مدال و افتخارات بسیاری شد كه همچون می توان به دكترای افتخاری كالج سیمپسون و مدال روزولت به خاطر "كمك قابل توجه به كشاورزی" اشاره نمود و امروزه در آمریكا، موزه، پارك، بنیاد و باغ های گیاه شناسی مختلفی به افتخار او جورج واشنگتن كارور نام گرفته اند. ضرب مدال و سكه، چاپ تمبر، نامگذاری كشتی، مدارس و آموزشگاه ها باز همچون مواردی است كه به پاس قدرشناسی از زحمات او با نامش ثبت شده اند.

دكتر جورج واشنگتن كاروِر در اولین روزهای ژانویه 1943پس از بازگشت به خانه پس از یك روز پركار، به سبب خستگی از پله ها سقوط كرد. گرچه او را به سرعت به بیمارستان رساندند اما معالجات سودی نبخشید و وی در 5 ژانویه 1943، در سن 78 سالگی بر اثر خونریزی درگذشت.






1397/10/15
14:56:07
5.0 / 5
4123
تگهای خبر: تحقیقات , دانشگاه , دانشمند , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی