احتمال تغییر در برنامه اعزام فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی

احتمال تغییر در برنامه اعزام فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی به گزارش نیو وبلاگ دیمیتری راگوزین رئیس سازمان فضایی روسیه، روسكاسموس در مصاحبه با خبرنگاران از احتمال تاخیر در پرتاب نخستین سفینه سرنشین دار سال 2019 اطلاع داد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا؛ راگوزین اظهار داشت: "ما تصمیم داریم با ناسا پیرامون تاخیر در پرتاب سفینه سایوز ام.اس-12 صحبت نماییم. شاید با آمریكایی ها به توافق برسیم كه این پرتاب را تا تاریخ قابل قبولی به تاخیر بیندازیم."
به قول وی، اگر این پرتاب كمی به تاخیر بیفتد، فضانوردان امكان آنرا خواهند داشت زمان بیشتری را در مدار داشته باشند.
راگوزین تصریح كرد كه طرح تجدید نظر در تاریخ پرتاب، ظرف حدود یك هفته تا 10 روز آماده خواهد شد.
ماموریت های ایستگاه فضایی بین المللی معمولا حدود 6 ماه طول می كشد اما بنا به قول یك منبع در صنایع فضایی روسیه، روسكاسموس علاقمند است این مدت را به بیشتر از 7 ماه افزایش دهد. این پرتاب هم اكنون برای 1 مارس برنامه ریزی شده كه مقرر است فضانورد روس الكسی آوچنین به همراه فضانوردان آمریكایی نیكلاس هیگ و كریستینا كخ بر عرشه ناو كیهانی سایوز ام.اس-12 به ایستگاه فضایی بین المللی سفر كنند.
الكسی آوچنین و نیكلاس هیگ دو فضانوردی هستند كه در جریان پرتاب ناو سایوز در 11 اكتبر، پرواز ناموفقی را به فضا داشتند و سفینه آنها به علت مشكل فنی موشك بالابرنده، بعد از حدود 20 دقیقه پرواز به زمین بازگشت.
برپایه برنامه تنظیمی رسمی كه برای سال جاری میلادی به تصویب سازمان فضایی آمریكا، ناسا و روسكاسموس رسیده، ناو سایوز ام.اس-12 چند ساعت بعد از پرتاب در روز 1 مارس، به ایستگاه فضایی بین المللی خواهد پیوست و تا 3 اكتبر امسال با آن پرواز مشترك خواهد داشت.
در زمان بازگشت، مقرر است الكسی آوچنین برای ادامه ماموریت تا یك سال در ایستگاه ماندگار شود و جای او را هزاز المنصور شهروند اماراتی كه با سایوز ام.اس-15 به همراه فضانورد روس الگ اسكریپوچكا و كیهان نورد آمریكایی كریستوفر كسدی به این مجتمع مداری سفر كرده بگیرد و پس از سفری 10 روزه به همراه نیكلاس هیگ و كریستینا كخ به زمین بازگردد.
چناچه طرح مورد نظر روسكاسموس برای تاخیر در پرتاب سایوز ام.اس-12 به تصویب برسد و بنا به قول راگوزین فضانوردان آن زمان بیشتری در مدار باشند، به طور طبیعی باید در تاریخ پرتاب سایوز ام.اس-15 هم تغییر داده شده و این سفینه هم با تاخیر راهی مدار زمین گردد چونكه برای فضانورد اماراتی سفری 10 روزه پیش بینی شده است.
گرچه بعید به نظر می آید، اما با عنایت به مشكلات مالی روسكاسموس، امكان دارد روس ها و با دریافت مبلغ بیشتری نسبت به مبلغ اولیه، با اماراتی ها در مورد طولانی تر شدن پرواز المنصوری به توافق پشت پرده ای رسیده باشند تا او مدت بیشتری در ایستگاه فضایی بین المللی ساكن شود. قبلا هم شایعه ای درباره پرواز یك ماهه فضانورد اماراتی وجود داشت و بعید نیست اماراتی ها بخواهند با طولانی تر شدن این سفر، به دنبال كسب وجه بیشتری برای خود باشند.



1397/11/02
15:51:31
5.0 / 5
4314
تگهای خبر: سازمان , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی