محاسبه كالری غذا از روی عكس

محاسبه كالری غذا از روی عكس به گزارش نیو وبلاگ پژوهشگران فرانسوی، نوعی اپلیكیشن عرضه داده اند كه می تواند میزان كالری غذا را تنها از روی عكس آن محاسبه كند!


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، شاید بزودی بتوان با كمك یك اپلیكیشن جدید، میزان كالری و مواد مغذی غذاها را تنها با عكس گرفتن مشخص كرد. این اپلیكیشن موسوم به "فودوایزر"(Foodvisor) می تواند تركیبات غذا را بررسی و كالری های آنرا محاسبه كند.
"اورور ترن"(Aurore Tran)، بنیانگذار و مدیر تجاری فودوایزر اظهار داشت: با استفاده از این اپلیكیشن، تنها كافیست از غذای خود عكس بگیرید تا تركیبات متفاوت غذا و مواد مغذی آن بررسی شود.
فودوایزر در سال ۲۰۱۸ در فرانسه ابداع شد و هم اكنون یك میلیون كاربر دارد. این اپلیكیشن در انگلستان، آلمان، اسپانیا و ایتالیا در حال گسترش است و برنامه ریزی شده كه تا آخر سال در آمریكا هم كار خویش را شروع كند.
اپلیكیشن فودوایزر، با نرم افزارهای اندروید و iOS كار می كند و كاملا مجانی است. این اپلیكیشن می تواند بعد از ثبت تصویر غذا، آنرا تحلیل كند و اطلاعاتی شامل میزان كلی كالری، چربی، پروتئین ها، كربوهیدرات ها و فیبرهای موجود در آن عرضه دهد؛ در نتیجه امكان كاهش وزن و محاسبه تركیبات مورد نیاز امكان پذیر می شود. كاربر باید وزن، قد، جنسیت و سن خویش را در اپلیكیشن ثبت كند تا برنامه مورد نیاز او عرضه شود.
محاسبه كالری غذا، روش موثری در مدیریت وزن است. اگر بدانید كه برای رسیدن به وزن مورد نظر خود، باید چقدر كالری مصرف كنید، این كار را راحت تر انجام خواهید داد. به گزارش "سازمان جهانی بهداشت"(WHO)، تعداد ۱.۹ میلیارد بزرگسال در سال ۲۰۱۶ اضافه وزن داشتند و این رقم هم اكنون بالاتر رفته است.
"ترن" خاطرنشان كرد: روزانه میلیون ها نفر، از اپلیكیشن هایی مانند "مای فیتنس پل"(MyFitnessPal) استفاده می كنند؛ اما كار با این گونه اپلیكیشن ها معمولا به زمان زیادی نیاز دارد و بیشتر افراد بنابراین استفاده از آنرا ادامه نمی دهند. هدف از ساخت فودوایزر، عرضه روشی ساده تر برای رسیدن به تناسب اندام است.


وی ادامه داد: فودوایزر در آغاز تنها می توانست پنج یا شش عنصر را در غذا تشخیص دهد، اما حالا از عهده تشخیص بیشتر از ۱۰۰۰ نوع ماده غذایی برمی آید. این اپلیكیشن، مبتنی بر یك الگوریتم یادگیری عمیق است؛ در نتیجه ما برای آموزش دقیق تر آن، از تصاویری كه كاربران عرضه می دهند، استفاده می نماییم.
فودوایزر علاوه بر تحلیل غذا می تواند باركد محصولات غذایی را اسكن كند و هم اكنون، بیشتر از ۷۰۰ هزار باركد را در مجموعه داده های خود دارد و روزانه به این تعداد افزوده می شود. اگر باركد اسكن شده، در مجموعه داده ها موجود نباشد، به آن اضافه می شود تا هنگام اسكن های بعدی بتواند قابل تشخیص باشد.
این اپلیكیشن در انگلستان آزمایش شد و نتایج آن با اپلیكیشن هایی مانند "مای فیتنس پل" مورد مقایسه قرار گرفت. در این آزمایش مشخص شد كه فودوایزر می تواند همه نوع ماده غذایی را با دقت بالا تحلیل كند، اما هنوز برای ثبت دقیق تر باید روی آن كار كرد.
"ترن" اظهار داشت: كاربران می توانند با كمك فودوایزر، دستورالعمل های مورد علاقه خویش را برای غذا تنظیم كنند. الگوریتم هوشمند این اپلیكیشن می تواند بفهمد كه كیك شكلاتی مقابل آن، دستپخت خود كاربر است، به شركت خاصی متعلق می باشد و یا از شیرینی فروشی تهیه شده است.



1397/11/04
15:24:09
5.0 / 5
4807
تگهای خبر: اپل , اپلیكیشن , اطلاعات , اندروید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی