با تلاش پژوهشگران دانشگاه ام.آی.تی

سیستم های یادگیری ماشینی، زیر میكروسكوپ می روند!

سیستم های یادگیری ماشینی، زیر میكروسكوپ می روند! به گزارش نیو وبلاگ پژوهشگران دانشگاه ˮام.آی.تیˮ برای درك بهتر سیستم های یادگیری ماشینی، جزئیات بسیار كوچك آنها را مورد بررسی قرار دادند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ام. آی. تی نیوز، پژوهشگران تلاش دارند سیستم های یادگیری ماشینی موسوم به "شبكه های عصبی" را در مقیاس بسیار كوچك و میكروسكوپی بررسی نمایند.
این پژوهش كه یك همكاری مشترك میان پژوهشگران دانشگاه "ام. آی. تی" (MIT) و "مؤسسه پژوهش محاسباتی قطر" (QCRI) است، نحوه مدیریت این سیستم ها را در ترجمه متن از یك زبان به زبان دیگر مشخص می كند. پژوهشگران، روشی ابداع نموده اند كه نورون های موجود در شبكه هایی كه خصوصیات زبانی خاص را جذب می كنند، نشان داده است.
شبكه های عصبی یاد می گیرند كارهای محاسباتی را با پردازش مجموعه های بزرگی از داده های آموزشی اجرا كنند. این شبكه ها در كاری مانند ترجمه ماشینی، داده های زبانی تفسیر شده توسط انسان را به كار می برند و خصوصیت های زبانی مانند واژه شناسی، ساختار جمله و مفهوم واژه را یاد می گیرند. هنگامی كه متن جدیدی به این شبكه ها عرضه می شود، آنها خصوصیت های یك زبان را با خصوصیت های زبان دیگر تطبیق می دهند و ترجمه را عرضه می كنند.
در هر حال، این شبكه ها تنظیمات داخلی را طوری انجام می دهند كه ابداع كنندگان از عهده تفسیر آنها برنمی آیند. این مورد نشان داده است كه ابداع كنندگان نمی دانند كه شبكه، كدام خصوصیت زبانی را جذب می كند.
پژوهشگران در این بررسی جدید، روشی را توضیح دادند كه فعال ترین نورون ها را در طبقه بندی خصوصیت های خاص زبانی نشان داده است. آنها، ابزاری هم برای كاربران طراحی نموده اند كه نحوه ترجمه متن را تحلیل می كند.
پژوهشگران در این بررسی، نورون هایی را مشخص كردند كه برای طبقه بندی اطلاعاتی مانند واژه های مربوط به جنسیت، زمان های گذشته و حال، اعداد ذكر شده در آغاز یا میان جملات و واژه های جمع و مفرد به كار می روند. آنها همینطور نشان دادند كه انجام دادن بعضی از كارها به نورون های بسیاری نیاز دارد در حالیكه برای برخی كارها، تنها یك یا دو نورون كافیست.
"یوناتان بلینكوف" (Yonatan Belinkov)، از نویسندگان این پژوهش اظهار داشت: هدف از انجام این پژوهش، بررسی شبكه های عصبی و اطلاعاتی است كه این شبكه ها یاد می گیرند. نتایج این پژوهش می توانند به ما كمك كنند درك درستی از شبكه های عصبی داشته باشیم و آنها را بهتر كنترل نماییم.
این پژوهش، در نشست "انجمن پیشبرد هوش مصنوعی" (AAAI) عرضه شد.



1397/11/13
16:03:37
5.0 / 5
4318
تگهای خبر: اطلاعات , پژوهش , پژوهشگر , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی