وعده ترامپ برای پرواز فضانوردان آمریكایی با سفینه های خودی

وعده ترامپ برای پرواز فضانوردان آمریكایی با سفینه های خودی نیو وبلاگ: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا در پیام سالانه به نمایندگان مجلس سنا و كنگره آمریكا كه به صورت سنتی توسط همه شركت های بزرگ تلویزیونی آمریكایی پخش گردید گفت ˮامسال، فضانوردان آمریكایی دوباره با موشك های آمریكایی به فضا خواهند رفت.ˮ


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، از زمان زمین گیر شدن شاتل فضایی در سال ۲۰۱۱ فضانوردان این كشور بوسیله ناوهای روسی "سایوز" به ایستگاه فضایی بین المللی سفر می كنند. قرارداد بین ناسا و سازمان فضایی روسیه، روسكاسموس در انتها سال ۲۰۱۹ منقضی می شود. هم اكنون چند شركت آمریكایی در حال ساخت فضاپیمای جدید برای پروازهای منسجم برای ناسا هستند.
شركت بوئینگ امیدواراست سفینه "استارلاینر" خویش را راه اندازی و نخستین پرواز این ناو را در ماه آگوست انجام دهد. البته قبل از آن باید یك مأموریت بدون سرنشین توسط این سفینه در ماه مارس صورت گیرد. استارلاینر با موشك "اطلس -۵ " راهی مدار زمین می شود كه به صورت مشترك توسط بوئینگ و لاكهید مارتین ساخته شده است.
رقیب استارلاینر، ناو دراگون است كه نوع بدون سرنشین آن اینك بعنوان یك سفینه باربری جهت رساندن تداركات به سرنشینان ایستگاه فضایی بین المللی به كار می رود. این سفینه توسط شركت "اسپیس ایكس" ساخته شده و با موشك "فالكون -۹ " به فضا پرتاب می شود. پرواز نوع سرنشین دار دراگون، البته به شكل آزمایشی و بدون سرنشین، طی ماه فوریه صورت خواهد گرفت و اولین مأموریت سرنشین دار آن در ماه ژوئن یا ژوئیه.
البته پرتاب ناو های سرنشین دار آمریكا بارها و بارها به بعد موكول شده اند بنابراین نمی گردد چندان به تاریخ های اعلام شده اعتماد كرد. شاید به همین علت ترامپ هم قول تاریخ مشخصی برای از سرگیری پروازهای فضایی با سفینه "خودی" را نداده و تنها به ذكر سال اكتفا كرده است.



1397/11/19
14:55:44
5.0 / 5
4433
تگهای خبر: سازمان , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی