جایگزینی چوب با پلاستیك در سنسورهای اشیای هوشمند

جایگزینی چوب با پلاستیك در سنسورهای اشیای هوشمند نیو وبلاگ: محققان دانشگاه سیمون فریزر موفق به جایگزینی چوب به جای پلاستیك در سنسورهای دستگاه های مبتنی بر اینترنت اشیا شدند تا آینده صنعت الكترونیك را گرفتار تحول كنند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ساینس دیلی، دانشگاه سیمون فریزر و پژوهشگران سوئیسی در حال توسعه یك روش چاپ سه بعدی سازگار با محیط زیست برای تولید سنسورهای اینترنت اشیا(IoT) هستند كه در این سنسورهای جدید، مواد سلولزی حاصل از چوب جایگزین پلاستیك و مواد پلیمری می شود كه هم اكنون در قطعات الكترونیكی استفاده می شوند.
"وو سو كیم" استاد دانشكده مهندسی سیستم های مكاترونیك در دانشگاه سیمون فریزر می گوید: روش چاپ سه بعدی سنسورهای سلولزی دوستدار محیط زیست می تواند داده ها را در طول عمر خود به صورت بی سیم انتقال داده و سپس اختتام عمر می تواند بدون آلوده كردن محیط زیست رها شود. این پیشرفت می تواند آینده صنایع الكترونیك را پاك تر كند.
توسعه این حسگرها در آزمایشگاه "پاورتك"(PowerTech) انجام شده است، جایی كه منشأ پیدایش چندین چاپگر فناورانه سه بعدی بوده است.
استفاده از چاپ سه بعدی به حسگرها اجازه می دهد تا در اشكال سه بعدی یا پارچه های موجود تعبیه و جاسازی شوند.
كیم با چندین مؤسسه بین المللی همكاری می كند. این پروژه جدید باز با همكاری آزمایشگاه های فدرال سوئیس برای توسعه سنسورهای پاك مبتنی بر مواد سلولزی سازگار با محیط زیست انجام شده است.
او همینطور با دانشمندان مؤسسه علم و فناوری دائگو در كره جنوبی و یك شركت توسعه جوهرهای هوشمند و قابل هدایت برای چاپ سه بعدی همكاری می كند.
پیشرفت اخیر تأثیر قابل توجهی در توسعه فرآیندهای نیمه هادی و همین طور در صنعت دستگاه های پوشیدنی و صنعت نمایشگرها خواهد داشت.
در این پروژه كاستی های متعارف فرآیند چاپ كنار رفت و نتیجه یك سیستم شد كه از نظریه الكترومغناطیسی برای ترسیم دهها و صدها مدار مختلف با مقیاس میكرومتر در مكان مورد نظر و در شكل دلخواه استفاده می نماید.
پروفسور یون اظهار داشت: فناوری كه ما توسعه داده ایم می تواند آزادانه الگوهای مورد نظر را بر روی بستر الكترولیك پلیمر انعطاف پذیر بدون هیچ گونه جایگزین اضافی به خوبی چاپ كند، بدین سبب از لحاظ فیزیكی بسیار مناسب تر و كارآمدتر است.
او همینطور اضافه كرد: این فناوری جدید چاپ فشرده قادر خواهد بود الگوهای ساده مدارهای گوناگون را به راحتی ایجاد كند، بدین سبب انتظار می رود كه در توسعه فناوری زمینه های تحقیق و توسعه پزشكی و زیستی نقش داشته باشد، برای اینكه می تواند الگوهای مختلفی را در زمان واقعی ایجاد كند.
این مطالعه در مجله Advanced Engineering Materials انتشار یافته است.



1397/11/28
16:14:07
5.0 / 5
4695
تگهای خبر: الكترونیك , اینترنت , اینترنت اشیا , پروژه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی