قرارداد روسكاسموس و اسپیس ادونچرز برای پرواز ۲ توریست فضایی

قرارداد روسكاسموس و اسپیس ادونچرز برای پرواز ۲ توریست فضایی نیو وبلاگ: به دنبال مشكلات اقتصادی روسیه از یك سو و بهره برداری آمریكا از سفینه های ساخت شركت های خصوصی آمریكایی، سازمان فضایی این كشور مجبور است برای فرار از تنگناها بار دیگر به آموزش و برنامه ریزی برای سفر اتباع كشورهای دیگر با سایوز به ایستگاه فضایی بین المللی در قالب گردشگری فضایی دست بزند و افرادی را به فضا بفرستد كه فضانوردان حرفه ای نیستند و با نام كیهان نورد میهمان و یا توریست فضایی شناخته می شوند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا؛ بر پایه چنین برنامه ای، سازمان فضایی روسیه (روسكاسموس) و شركت آمریكایی اسپیس ادونچرز (Space Adventures)، قراردادی را برای پروازهای فضایی كوتاه مدت به ایستگاه بین المللی فضایی امضا كردند كه برمبنای آن دو فضانورد غیرحرفه ای با ناو كیهانی سایوز طی سه سال آتی به فضا سفر خواهند كرد. طبق این قرارداد، شركت اسپیس ادونچرز تعهد داده طی سال ۲۰۱۹ دو نفر را به روسكاسموس معرفی نماید تا در مركز آموزش های فضایی گاگارین آموزش ببینند و پیش از اختتام سال ۲۰۲۱ به ایستگاه بین المللی فضایی پرواز كنند.
اسپیس ادونچرز سابقه ای طولانی در همكاری با روس ها برای اعزام گردشگران فضایی دارد و این كار را از سال ۲۰۰۱، با معرفی دنیس تیتو نخستین توریست فضایی شروع كرد. طی این مدت، ۷ نفر با برنامه ریزی این شركت بعنوان گردشگری فضایی با ناو های كیهانی سایوز به فضا رفتند و از ایستگاه بین المللی فضایی بازدید كردند كه همچون می توان به انوشه انصای اشاره نمود.
در این بین می توان از چارلز سایمونی نام برد كه دو بار به فضا رفته است. هنوز مشخص نیست كه این افراد چه كسانی هستند و چه مبلغی برای این سفر كه یك هفته تا ۱۰ روز طول می كشد خواهند پرداخت اما اطلاعات درز كرده در مورد آخرین كسی كه داوطلب این سفر شده بود نشان داده است مبلغ دریافتی روس ها كمتر از ۵۰ میلیون دلار نیست.



1397/12/04
14:50:41
5.0 / 5
4035
تگهای خبر: اطلاعات , اقتصاد , سازمان , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی