در كنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ چه خبر است؟

در كنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ چه خبر است؟ نیو وبلاگ: كنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ كه هر ساله در شهر بارسلون اسپانیا برگزار و در آن شركت ها از سراسر دنیا به معرفی جدیدترین فناوری های در رابطه با گوشیهای همراه می پردازند، به صورت رسمی شروع به كار كرد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، "نمایشگاه جهانی گوشی همراه" یا "كنگره جهانی موبایل"(Mobile World Congress) یا (MWC) ۲۰۱۹ امروز ۲۵ فوریه (۶ اسفند) در شهر بارسلون اسپانیا شروع شد و تا ۲۸ فوریه (۹ اسفند) ادامه خواهد داشت.
این كنگره مجموعه ای شامل بزرگترین نمایشگاه صنعت گوشی همراه در جهان است كه در آن مدیران برجسته شركت های سازنده گوشی همراه، اپراتورهای ارتباطات، سازندگان نرم افزار و فروشندگان حضور دارند.
این نمایشگاه ابتدا نمایشگاه جهانی "جی اس ام"(GSM World Congress) نامیده می شده ولی حالا نمایشگاه جهانی ۳GSM یا ۳GSMA نامیده می شود.
كنگره جهانی موبایل تلفیقی از بزرگترین نمایشگاه جهان برای صنعت تلفن همراه و یك كنفرانس برای مدیران برجسته به نمایندگی اپراتورهای تلفن همراه، تولیدكنندگان دستگاه های هوشمند، نمایش دهندگان تكنولوژی، فروشندگان و صاحبان محتوا از سراسر جهان است.
كنگره جهانی موبایل بعنوان رویدادی سالیانه برای نخستین بار در ماه فوریه سال ۱۹۸۷ در شهر لندن انجام شد و تا سال ۱۹۹۴ ادامه یافت.
كنگره جهانی موبایل در سال ۱۹۹۵ در شهر مادرید انجام شد و سپس از سال ۱۹۹۶ تا سال ۲۰۰۶ در شهر كن فرانسه برپا شد.
از سال ۲۰۰۷ تا كنون باز هر ساله در محل "فایرا گران و یا شهر "بارسلون" (ایالت كاتالان، اسپانیا) برگزار می گردد كه سالانه بیشتر از صد هزار نفر از مردم در آن حضور می یابند.
در سال ۲۰۱۱ شهر بارسلون بعنوان پایتخت جهانی موبایل انتخاب و اعلام گردید كه كنگره جهانی موبایل تا سال ۲۰۲۳ در این شهر برگزار می شود.
این كنگره هر ساله از واپسین روزهای ماه فوریه آغاز می شود و در ایام آغازین ماه مارس به فعالیت خود اختتام می دهد. هدف این است كه این كنگره هر ساله در طول یك هفته كاری برگزار شود، بنا بر این تاریخ برگزاری ثابتی ندارد و هر سال امكان دارد چند روزی جا به جا شود. كنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ باز از ۲۵ فوریه تا ۲۸ فوریه مشغول به فعالیت خواهد بود.
در نمایشگاه "MWC ۲۰۱۹" شاهد محصولات بی نظیر غول های فناوری مانند مایكروسافت، ال جی، هوآوِی و نوكیا و … خواهیم بود.
در نمایشگاه امسال انواع تلفن های همراه هوشمند نسل پنجم شبكه تلفن همراه كه صفحه نمایش تاشو دارند، هدست های واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده، لپ تاپ ها و بسیاری تكنولوژی های جدید دیگر رونمایی خواهند شد.
"هولولنز ۲ "مایكروسافت


از رونمایی آخرین نسل هولولنز، تقریباً چهار سال می گذرد. نسل جدید هولولنز در مقایسه با نسل اول آن، كوچك تر است. "هولولنز ۲" (HoloLens ۲) به جای داشتن دسته های مدل پیشین، مانند سایر هدست های جدید، ساختاری كش مانند دارد تا كاربر بتواند آنرا به راحتی روی سر نگه دارد.
به نظر می رسد به كار بردن نسخه جدید هولولنز، بسیار ساده تر از مدلهای قبلی باشد. تصاویر، نشان می دهند كه دوربین و سنسور هولولنز جدید، مانند نسخه قدیمی آن است اما در شناسایی حركات و واكنش های دست كاربر، قابلیت های بسیار بهتر و پیچیده تری دارد.
قیمت هدستهای مذكور ۳ هزار و ۵۰۰ دلار است. "هولولنز ۲" برای كارگران كارخانه، طراحان صنعتی و افراد نظامی طراحی شده است.
گوشی های هوشمند "جی ۸ "و "نسل پنجم" ال جی


شركت كره ای "ال جی" در نمایشگاه "MWC ۲۰۱۹" از رقبای خود عقب نماند و از دو تلفن همراه هوشمند خود كه یكی از آنها "جی ۸ ثینكیو " (G۸ ThinQ) بود، رونمایی نمود. گوشی "جی ۸ ثینكیو " دارای سنسورهای جدیدی است كه با دوربین جلو عمل می كنند و قابلیت هایی مانند نقشه برداری سه بعدی برای فناوری تشخیص چهره، اسكن دست و رگ را برای تأیید هویت كاربر و كنترل از طریق دور با حركت دست فراهم می آورد.
تلفن هوشمند دیگری كه ال جی از آن رونمایی نمود "وی ۵۰ ثینكیو ۵ جی" (V۵۰ ThinQ ۵G) بود. گوشی هوشمند مذكور به آخرین نسل از داده های تلفن همراه با سرعت بالا متصل می شود و این گوشی بعنوان یكی از اولین گوشیهای نسل پنجم شبكه تلفن همراه با گوشی سامسونگ "گلكسی S۱۰ ۵G" رقابت می كند.
گوشی خم شدنی هوآوی


شركت هوآوی ساعاتی قبل از گوشی خم شدنی "Mate X" خود رونمایی نمود. این گوشی دارای نمایشگر ۶.۶ اینچی در حالت خم شده و نمایشگر ۸ اینچی اُ ال ای دی در حالت باز شده و نسل پنجم شبكه تلفن همراه است
علاوه بر قابلیت های مذكور ظرفیت باتری این گوشی ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت و دارای سه دوربین پشتی است. Mate X از یك پنل اُ ال ای دی انعطاف پذیر و یك لولای مكانیكی برای ایجاد یك ظاهر زیبا بهره برده است.
علاوه براین گوشی، هوآوی از لپتاپ های جدید خود موسوم به "MateBook X Pro" باز رونمایی نمود.
MateBook X Pro یكی از بهترین لپ تاپ ها با تراشه گرافیكی جدید Nvidia MX۲۵۰ است. هوآوی همین طور از نسخه های به روز شده "MateBook ۱۳" و "MateBook ۱۴" باز رونمایی نمود. قیمت لپ تاپ های مذكور نسبت لپ تاپ X Pro ارزان تر است و دارای بلندگوهای دوگانه(به جای بلندگوهای چهارگانه X Pro) و رزولوشن صفحه نمایش پایین تر هستند.
نوكیا ۹ پیور ویو


نوكیا، غول موبایل جهان و بزرگترین نوآور و قدیمی ترین شركت موبایل جهان باز در نمایشگاه امسال دست پر بود و از نسل جدید گوشیهای هوشمند خود به نام "نوكیا ۹ پیور ویو"(Nokia ۹ PureView) رونمایی نمود. نكته جالب توجه درباره گوشیهای مذكور تعداد دوربین های آن است چونكه این گوشیها مجهز به ۵ دوربین پشتی هستند. از ۵ دوربین، سه دوربین ۱۲ مگاپیكسلی تك رنگ و دو دوربین ۱۲ مگاپیكسلی رنگی آرجی بی(RGB) هستند. این مدل رنگ، برای ایجاد تصویر در تلویزیون و مانیتورها به كار گرفته می شود. در این مدل، تمام رنگ ها از تركیب سه رنگ تشكیل می شود. این سه رنگ عبارت هستند از قرمز(R)، سبز (G) و آبی (B) كه به آن RGB اطلاق می شود. با تركیب رنگ های یاد شده كه به آنها ابتدایی(Primary) می گویند، رنگ های دیگر یا ثانویه(Secondary) ایجاد می شود.
گوشی "نوكیا ۹ پیور ویو" دارای یك فلش استاندارد و یك "حسگر مدت پرواز"(a time-of-flight sensor) برای نقشه برداری عمقی یا سه بعدی است.
بنابر گفته ها "نوكیا ۹ پیور ویو" قابلیت "تصویربرداری دامنه دینامیك بالا "(HDR photos) بسیار خوبی دارد.
تصویربرداری دامنه دینامیك بالا یا اچ دی آر در پردازش تصویر، گرافیك كامپیوتری و عكاسی به مجموعه ای از تكنیك هایی گفته می شود كه نسبت به روش های معمول، امكان وجود دامنه دینامیك روشنایی بیشتری بین نقاط تاریك و روشن را فراهم می كنند. هدف این تكنیك ها نمایش دقیق دامنه شدت های نور موجود در صحنه های طبیعی است.
هدف از عكاسی اچ دی آر، افزایش محدودهٔ دینامیكی است و با تركیب محدوده دینامیكی محدود عكس ها، به عكسی با محدوده دینامیكی بزرگ، كه اچ دی آر نامیده می شود دست پیدا می نماییم. نكتهٔ مهم این است كه محدوده دینامیكی قالب RAW به مراتب بزرگ تر از JPG است، در نتیجه لازم است كه برای عكاسی اچ دی آر از قالب RAW استفاده گردد. این فناوری در نسل جدید تلویزیون ها باز مشاهده می شود كه موجب مشاهده كیفیت های هرچه بیشتر است.
در این تكنولوژی از عملكرد چشم انسان و عنبیه در تنظیم نور و رنگ های ورودی به چشم الگو گرفته شده است كه با تمایز دادن رنگ ها از یكدیگر دستورها را به مغز صادر می كند و موجب می شود تا فرد بتواند اختلاف رنگ های جزئی را از هم تشخیص دهد.



1397/12/06
14:45:23
5.0 / 5
4291
تگهای خبر: باتری , تكنولوژی , جهان , دوربین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی