شخصیت سگ ها هم مانند انسان ها تغییر می كند

شخصیت سگ ها هم مانند انسان ها تغییر می كند نیو وبلاگ: سگ ها باز مانند ما دارای شخصیت خاص خود هستند و حتی از چیزی كه ما تصور می نماییم پیچیده تر هستند و شخصیت شان متأثر از تغییر شخصیت صاحبانشان تغییر می كند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ساینس دیلی، سگ ها همواره در طول زندگی بشر یكی از جذاب ترین و وفادارترین حیوانات بوده اند و سال های بی شماری در كنار انسان ها زیسته اند.
تحقیق جدید محققان دانشگاه میشیگان وجه شخصیتی این حیوانات را بیشتر از پیش روشن كرده است و نشان داده كه شخصیت سگ ها امكان دارد عمیق تر از آنچه باشد كه ما فكر می نماییم و رابطه صاحب سگ با آن روی شخصیت این حیوان تأثیر می گذارد.
این تحقیق توسط "ویلیام چوپیك" استاد روانشناسی دانشگاه ایالتی میشیگان و همكارانش انجام گرفت و دریافتند كه شخصیت سگ ها توسط محیط و صاحبانشان شكل می گیرد.
سگ ها دارای حالات و خاصیت های شخصیتی خاص خود هستند كه در طول عمرشان شكل می گیرد و می آموزند كه در موقعیت های مشخص چگونه واكنش نشان دهند. این صفات شخصیتی درست مثل انسان می تواند در طول زمان تغییر كند.
اما یافته های این مطالعه در اینجا به اختتام نمی رسد. چوپیك و همكارانش معتقدند كه درك درست از شخصیت یك سگ در طول زمان می تواند نتایج مختلفی به همراه داشته باشد كه مثلاً هرگونه رفتار یا عادت بد را در آنها نشان دهد یا میزان احساس نزدیكی سگ به صاحبش و حتی بیماری های مزمن را تشخیص داد.
طبق گفته های چوپیك، هنگامی كه انسان ها تغییرات بزرگی را در زندگی خود تجربه می كنند، برخی صفات شخصیتی شان تغییر می كند. ما متوجه شدیم كه این مساله در سگ ها باز بطور شگفت انگیزی در مقیاس وسیع اتفاق می افتد.
وی اظهار داشت: ما انتظار داشتیم شخصیت سگ ها نسبتاً پایدار باشد برای اینكه برخلاف انسان ها تغییر شیوه زندگی شایان توجهی ندارند، اما آنها واقعاً زیاد تغییر می كنند. ما شباهت های سگ ها را با صاحبانشان، زمان بهینه برای آموزش آنها و حتی زمانی را كه می توانند به دیگر حیوانات حمله كنند و حالت تهاجمی بگیرند كشف كردیم.
چوپیك بیشتر از ۱۶۰۰ سگ همچون ۵۰ نژاد مختلف از گروه های سنی مختلف و از هر دو جنس نر و ماده را مورد مطالعه قرار داد. در این مطالعه سوالاتی درباره سابقه رفتاری سگ ها و شخصیت های صاحبانشان شد.
بطور خلاصه، این مطالعه وجود یك همبستگی قوی بین صاحب سگ و سگ را نشان داد. شخصیت صاحب سگ در سگ منعكس می شود و خاصیت های شخصیتی مشابه را می گیرد.
صاحبان برون گرا سگ های خودرا باهیجان، دلپذیر و فعال توصیف كردند، در حالیكه صاحبان برون گرا سگ های خودرا كمی غمگین، بی حال و كم تحرك توصیف كردند.
خاصیت های شخصیتی ما بر روی سگ ها تأثیر می گذارد و می تواند توضیح چگونگی تغییر یك سگ در طول زمان و اینكه چگونه به آموزش پاسخ می دهد باشد.
این مطالعه نشان داد صاحبانی كه شادترین رابطه را با سگ خود دارند، سگ های فرمانبردارتری دارند و مانند پرورش یك كودك، یك محیط مثبت و شاد بهترین چیز برای پرورش یك سگ است.
این مطالعه در مجله Research in Personality انتشار یافته است.



1397/12/07
20:03:09
5.0 / 5
4508
تگهای خبر: دانشگاه , محقق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی