تولید پودری كه انتشار CO2 را می كاهد

تولید پودری كه انتشار CO2 را می كاهد نیو وبلاگ: محققان دانشگاه ˮواترلوˮ پودری تولید كرده اند كه می تواند كربن دی اكسید را از نیروگاه های برق بگیرد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از تك تو، بنا بر گزارش سالیانه سازمان ملل متحد، برای پیشگیری از تأثیرات فاجعه بار تغییرات آب وهوایی، ما نباید تنها میزان گازهای گلخانه ای را كاهش دهیم.
بلكه باید از باد و خورشید بعنوان منابع انرژی استفاده نمائیم.
حال محققان فناوری جدیدی تولید كرده اند كه كربن را از نیروگاه های برق می گیرد و به صورت جامد در زیر زمین ذخیره سازی می كند.
یك تیم تحقیقاتی از دانشگاه "واترلو" پودری تولید كرده اند كه كربن دی اكسید را پیش از این كه در هوا منتشر شود، به دام می اندازد.
سطح این پودرها از كربن ساخته شده كه دارای منافذ كوچكی هستند و مولكول های كربن دی اكسید را جذب می كنند.
عملكرد این پودرها طی فرآیندی به نام "جذب سطحی" رخ می دهد.
اما نحوه نابودی كربن دی اكسیدهای جذب شده مانند روش های كنونی است و پودری كه با كربن دی اكسید اشباع شده، باید زیر زمین مدفون شود.
بدین سبب دی اكسید كربن به اتمسفر باز نخواهد گشت.
یكی از محققان این پژوهش اظهار كرد، پودر ساخت ما بسیار كارآمد است برای اینكه دارای منافذی است كه دو تا سه برابر بزرگ تر از مولكول های دی اكسید كربن هستند بدین سبب بطور مؤثری كربن ناشی از انتشار گازهای گلخانه ای را به دام می اندازند.
این پودر بدون نیاز به تجهیزات خاصی قابل استفاده می باشد و بوسیله مواد خامی چون شكر، ملاس، پوسته برنج و یا آگار می توان از آن بهره برد.
این امر موجب می شود پودر جدید تجدیدپذیر و ارزان باشد.



1397/12/15
22:31:43
5.0 / 5
4012
تگهای خبر: پژوهش , تحقیقات , دانشگاه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی