اوریون با یك موشك تجاری راهی فضا خواهد شد

اوریون با یك موشك تجاری راهی فضا خواهد شد نیو وبلاگ: جیم برایدنستاین (Jim Bridenstine) رئیس سازمان ملی هوا و فضا ایالات متحده آمریكا (ناسا) اعلام نمود موشك ˮSLS ˮ برای پرتاب ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ فضاپیما ˮاوریونˮ آماده نخواهد بود و آنها برای ارسال این فضاپیما امكان دارد از یك موشك تجاری استفاده كنند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، اوریون (Orion) جدیدترین فضاپیمای سازمان فضایی ناسا برای حمل انسان به فضا و اكتشافات دور دست همچون سیاره مریخ است. اولین پرتاب فضاپیما اوریون كه " مأموریت EM-۱ "نام دارد مقرر است در ژ وئن سال ۲۰۲۰ انجام گیرد.
اكتشاف مأموریت ۱ یا EM-۱ نخستین پرواز برنامه ریزی شده از سیستم SLS و دومین پرواز فضاپیما اوریون است. فضاپیمای اوریون طی این مأموریت حدود ۳ هفته در فضا خواهد ماند، ۶ روز این سه هفته را باز به حركت مخالف گرد و موافق گرد اطراف ماه خواهد پرداخت.
"حركت مخالف گرد و موافق گرد"( Retrograde and prograde motion) حركتی در خلاف جهت حركت یك جسم دیگر و برعكس حركت مستقیم و "موافق گرد" است. این نوع حركت می تواند چرخش یك جسم در پیرامون جسم دیگر یا در نقاطی دیگر، یا دوران یك جسم منفرد حول محورش، یا پدیده دیگری مثل حركت تقدیمی یا دوران محورها باشد. در اشاره به سیستم آسمانی، حركت مخالف گرد معمولاً حركتی در جهت عكس جسم مركزی، یا شیئی است كه مركز سیستم را تشكیل می دهد.
در منظومه شمسی، همه سیارات و بیشتر اجرام دیگری كه دور خورشید می چرخند، به غیر از خیلی از دنباله دارها كه استثنا هستند، جهت حركت شان موافق گرد (هم جهت) با حركت محوری خورشید است.
سپس به اختتام رسیدن این مأموریت، "ماموریت اكتشافی ۲"(Exploration Mission-۲) در سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد.
حالا به سبب تأخیر در توسعه موشك SLS احتمال دارد، فضاپیما اوریون توسط یك موشك تجاری به فضا پرتاب شود. اما، هیچ موشكی به اندازه كافی قدرتمند نیست تا فضاپیما اوریون را به مدار ماه ارسال نماید.
فضاپیمای اوریون
اوریون جدیدترین فضاپیمای سازمان فضایی ناسا برای حمل انسان به فضا و اكتشافات دور دست همچون سیاره مریخ است. مراحل اجرایی این فضاپیما سپس اتمام پروژه شاتل و بازنشستگی ناوگان شاتل كلید خورد. اولین پرواز آزمایشی بدون سرنشین فضاپیمای اوریون، در پنج دسامبر سال ۲۰۱۴ با موفقیت صورت گرفت. این فضاپیما مانند فضاپیمای آپولو از یك كپسول حامل فضانوردان تشكیل شده كه می تواند به فضای ورای زمین برود و سپس اكتشاف در سیارات دیگر و همین طور سیارك ها، با كمك چتر نجات به زمین فرود آید.



1397/12/24
01:00:48
5.0 / 5
4387
تگهای خبر: پروژه , سازمان , سیاره , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی