درخواست معاون رئیس جمهور آمریكا از فضانوردان ناسا

درخواست معاون رئیس جمهور آمریكا از فضانوردان ناسا نیو وبلاگ درخواست معاون رئیس جمهور آمریكا از فضانوردان ناسا


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، ظاهراً برنامه بازگرداندن فضانوردان آمریكایی به كره ماه در اواخر دهه ۲۰۲۰ میلادی، آنچنان توجه مقامات را جلب نكرده و به دنبال جلو انداختن آن هستند.
"مایك پنس" معاون رئیس جمهور آمریكا در جلسه شورای ملی فضایی اعلام نمود كه ایالات متحده هم اكنون برنامه ریزی كرده مردم را حدود چهار سال زودتر از اعلام قبلی یعنی تا سال ۲۰۲۴ به ماه بازگرداند.
وی تصریح كرد كه ایالات متحده به خاطر اقتصاد، امنیت ملی و وضع قوانین و مقررات و هنجارهای فضایی باید با حضور دائمی بیشتر در فضا در این حوزه پیشتاز باقی بماند.
پنس اذعان كرد كه این زمان بندی جدید فشرده است اما اعتقاد دارد كه امكان پذیر است. وی از فرود "آپولو 11"(Apollo 11) بعنوان مثالی از سرعت ایالات متحده در انجام كارهای بزرگ فضایی در صورت ایجاد انگیزه یاد كرد.
وی پیشنهاد كرد كه اگر اتحادیه پرتاب های فضایی آمریكا آماده نباشد، می توان از موشك های شركت های فضایی خصوصی بهره جست.
اما یك مشكل اساسی در این برنامه وجود دارد و آن این كه میزان بودجه این پروژه روشن نیست. باآنكه بودجه پیشنهادی سال ۲۰۲۰ ناسا به میزان كم و تا ۲۱ میلیارد دلار افزایش یافته است، اما "كتی مك" یكی از اخترفیزیكدانان ناسا می گوید كه این میزان بودجه بسیار كمتر از بودجه فدرالی است كه به برنامه آپولو در دهه ۱۹۶۰ میلادی اختصاص داده شد.
در حالی كه بودجه فدرال برای ناسا طی دهه های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، اما نباید از این نكته غافل شد كه هزینه های سفرهای فضایی هم با افزایش قابل ملاحظه ای روبرو است. ازاین رو اگر هدف دولت آمریكا قدم نهادن دوباره به كره ماه باشد، باید بیشتر هزینه كند.



1398/01/11
16:55:14
5.0 / 5
4524
تگهای خبر: اقتصاد , پروژه , فضا , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی