با تلاش مهندسان آمریكایی صورت می گیرد

پیشرفت حمل و نقل با خودروهای الكتریكی سازگار با محیط زیست

پیشرفت حمل و نقل با خودروهای الكتریكی سازگار با محیط زیست به گزارش نیو وبلاگ مهندسان آمریكایی، مدلی برای خودروهای الكتریكی عرضه داده اند كه می تواند به سازگاری آنها با محیط زیست كمك نماید.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از تك كرانچ، خودروهای پرنده بدون شك، از جالب ترین نمونه های فناوری به شمار می روند و كارآیی بسیاری برای سفرهای بلندمدت دارند.
سفرهای هوایی، به انرژی قابل توجهی نیاز دارند چونكه در این سفرها معمولاً وزن زیادی باید به صورت هوایی منتقل شود. سفرهای هوایی، با سرعت بیشتری صورت می گیرند و كارآیی بیشتری نسبت به حمل و نقل زمینی دارند.
شركت هایی مانند "رولز رویس"(Rolls Royce)، "لیلیوم" (Lilium) و "ورتیكال ارواسپیس" (Vertical Aerospace) باور دارند كه خودروهای پرنده می توانند بدون آلوده كردن محیط زیست و اتلاف انرژی، به حمل و نقل كمك كنند.
یكی از اولین پژوهش هایی كه در این زمینه صورت گرفت، بررسی تأثیر "هواپیماهای عمود پرواز"(VTOL) بر محیط زیست بود. در هواپیماهای عمود پرواز، نیروی مورد نیاز هواپیما، مستقیماً توسط موتور فراهم می شود.
اكنون مهندسان "دانشگاه میشیگان"(UM) دریافته اند كه اگر وسایل نقلیه عمود پرواز به آسمان ها راه پیدا كنند، انتشار گازهای مضر را تا شش درصد كم می كنند. آنها باور دارند كه می توان روشی عرضه داد كه یك خودروی پرنده بتواند انرژی را ذخیره كند.
"گریگوری كئولیان"(Gregory Keoleian)، سرپرست این پژوهش اظهار داشت: وسایل نقلیه عمود پرواز، انرژی كمتری را در طول پرواز و فرود به كار می برند و سفر با آنها، كارآمدتر است.
این گروه پژوهشی با كمك شركت های فعال در حوزه هوا فضا، مدل كارآمدی برای خودروهای الكتریكی عرضه داده اند كه هر دو نوع زمینی و هوایی را شامل می شود.
مهندسان دانشگاه میشیگان، نحوه عملكرد خودروهای الكتریكی را هنگام استفاده كاربران، مورد مقایسه بررسی دادند و مصرف انرژی آنها را با یكدیگر مقایسه كردند. "نوح فربوش"(Noah Furbush)، از نویسندگان این پژوهش اظهار داشت: مدل ما، پارامترهایی را از چندین پژوهش و طراحی های مربوط به هواپیماهای گوناگون به كار می گیرد تا خودروهای الكتریكی ویژه ای با وزن مناسب و انرژی مبتنی بر باتری عرضه نماید.
مهندسان دانشگاه میشیگان در بررسی خود به این نتیجه رسیدند كه خودروهای پرنده می توانند نقش مهمی در حمل و نقل داشته باشند اما در صورت سازگار شدن با محیط زیست، اهمیت این نقش افزایش خواهد یافت.
نتایج این پژوهش، در مجله "Nature Communications" به چاپ رسید.



1398/01/21
15:00:27
5.0 / 5
4471
تگهای خبر: باتری , پژوهش , دانشگاه , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی