تشخیص شیر فاسد با پاكت مجهز به سنسور

تشخیص شیر فاسد با پاكت مجهز به سنسور نیو وبلاگ: پژوهشگران آمریكایی، نوعی پاكت طراحی نموده اند كه به سنسور مجهز است و می تواند مشتری را از فاسد بودن شیر آگاه كند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، پژوهشگران "دانشگاه كرنل" (Cornell University)، نوعی پاكت هوشمند برای نگهداری شیر طراحی نموده اند كه هم به "رمزینه پاسخ سریع" یا "كیوآر كد" (QR code) و هم به سنسور مجهز است.
كیوآر كد، اطلاعاتی مانند مزرعه تولید لبنیات، كارخانه آماده سازی شیر و میكروب های مخصوص به آن مزرعه و كارخانه را كه امكان دارد در شیر وجود داشته باشند، در بر دارد. سنسور هم می تواند زمانی كه شیر در پاكت بوده و دمای نگهداری آنرا ثبت كند.
مشتریان و فروشندگان می توانند با كمك یك اپلیكیشن كه روی تلفن همراه نصب شده، هم كیوآر كد و هم سنسور را اسكن كنند و از تاریخ انقضای دقیق شیر آگاه شوند. این روش نه تنها مشتریان را از فاسد شدن شیر آگاه می كند، بلكه به فروشندگان هم امكان می دهد تا شیرهایی كه تاریخ مصرف آنها گذشته، بموقع از قفسه های فروشگاه خارج كنند. بدین سان اگر شیر به تاریخ انقضای خود نزدیك شود، فروشندگان می توانند با كاهش قیمت، نسبت به فروش زود آن اقدام نمایند تا از فاسد شدن شیر پیشگیری شود.


پروفسور "مارتین ویدمن" (Martin Wiedmann)، پژوهشگر ارشد این پروژه اظهار داشت: ما می توانیم ابزار دیجیتال كشاورزی را مستقیماً در پاكت شیر به كار ببریم تا امكان فاسد شدن آنها را كاهش دهیم و به دوام مواد غذایی كمك نماییم.



1398/02/28
15:04:07
5.0 / 5
4547
تگهای خبر: اپل , اپلیكیشن , اطلاعات , پروژه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی